V Južnej Kórei sa tento týždeň začal predaj úplne nového luxusného sedanu K9 - vlajkovej lode spoločnosti Kia Motors. Pre Európu však auto dostane iné meno, ktoré je zatiaľ utajené.
Nová vlajková loď patrí na vrchol globálnej ponuky Kia Motors a pre spoločnosť predstavuje skutočne dôležitý automobil. Ide o prvé vozidlo značky Kia s pohonom zadných kolies, ktoré je postavené na vlastnej platforme a kombinuje štýlový dizajn s luxusným komfortom a sofistikovanými technológiami.
Model K9 sa môže pochváliť veľkým rázvorom, ktorý umocňuje veľkorysý prvý dojem. Motor je umiestnený viac vzadu a predný stĺpik je taktiež posunutý dozadu, čo umožnilo vytvoriť väčšiu kapotu a pôsobivý krátky predný previs. Kabína s oknami je umiestnená ďaleko dozadu a podiel plechových častí vo vzťahu k preskleným plochám sa výrazne zvýšil.
S celkovou dĺžkou 5090 mm a rázvorom kolies 3045 mm ponúka model K9 veľkorysý priestor pre cestujúcich vpredu aj vzadu. Celková šírka 1900 mm a výška 1490 mm sú zárukou priestranného prostredia v kabíne. Efektívna aerodynamika a pozornosť venovaná exteriéru sa odrazili vo vysoko konkurenčnej hodnote odporu vzduchu Cx na úrovni 0,27.
Model K9 bude na zámorských trhoch spočiatku k dispozícii s pohonnou jednotkou, ktorú tvorí zmodernizovaný motor Lambda V6 MPI s objemom 3,8 l a výkonom 290 koní. Na budúci rok sa do globálnej ponuku motorov zaradí aj motor GDI s objemom 3,8 l a výkonm 334 koní.
Kvôli montáži motora Lambda V6 do modelu K9 zvýšili technici spoločnosti Kia Motors jeho výkon a účinnosť a zároveň vylepšili jeho kultivovanosť, aby bol vhodný na pohon nového vlajkového modelu. Motory s duálnym rozvodom DOHC s objemom 3,8 l a atmosférickým nasávaním sú vybavené dvojitým plynule variabilným časovaním ventilov (CVVT) a variabilným nasávacím systémom (VIS).
Vo výbave každého modelu K9 sa nachádza úplne nová osemstupňová automatická prevodovka z dielne automobilky Kia. Veľký rozsah prevodových pomerov zaručuje svižnú akceleráciu a kultivovanosť pri jazde vysokou rýchlosťou, zatiaľ čo technológia elektronického radenia (SBW) s ovládaním pomocou pákového ovládača zaručuje rýchle a plynulé radenie prevodových stupňov.
Tuhá karoséria, ktorej 74,3 % pozostáva z vysokopevnostnej ocele, spolu s elektronicky riadeným pneumatickým odpružením s päťprvkovou geometriou zavesenia kolies vpredu aj vzadu prispievajú k prvotriednym jazdným vlastnostiam a ovládateľnosti novej vlajkovej lode.
Vďaka štyrom jazdným režimom (úsporný, normálny, športový a pre jazdu po snehu) si vodič môže zvoliť preferované nastavenie zavesenia kolies, riadenia, motora a prevodovky, ktoré je ideálne pre rôzne povrchy vozovky a jazdné štýly.
Keď sa model K9 dostane do predaja na zámorských trhoch, zákazníci budú mať k dispozícii množstvo pokročilých funkcií a luxusných technológií. V závislosti od výbavy modelu budú k dispozícii prvky aktívnej bezpečnosti, ako napr. plne adaptívne svetlomety s technológiou LED, systém varovania pred opustením jazdného pruhu (LDWS), radarový systém detekcie mŕtveho uhla (BSD) a monitor okolia (AVM) so štyrmi kamerami.
Medzi prémiové komfortné funkcie patrí 12,3-palcový LCD displej s technológiou TFT, projekčný displej (HUD), dva 9,2-palcové monitory pre cestujúcich na zadných sedadlách, pozoruhodný 17-kanálový zvukový systém Lexicon so 17 reproduktormi (od spoločnosti Harman) a inteligentný tempomat (SCC), ktorý upravuje rýchlosť vozidla tak, aby si zachovávalo odstup od vpredu idúceho vozidla. Špeciálna výbava „VIP" ponúka dve vyhrievané a odvetrávané zadné sedadlá so sklápateľným operadlom, posuvnou sedacou časťou a spodnou opierkou na nohy pre pravé sedadlo, spolu s funkciou posunutia predného sedadla spolujazdca dopredu v prípade, že nie je obsadené.