Citroën chystá dostupný sedan C-Élysée

0
0
0
s2smodern

Nový sedan má byť cenovo dostupný, odolný a s nízkymi prevádzkovými nákladmi.S novými sedanmi či liftbackmi sa roztrhlo vrece. Po Peugeote 301 a Škode Rapid je tu Citroën C-Elysée, ktorý sa do predaja dostane takisto na konci roka 2012. Je zameraný na potreby klientely, ktorá vyhľadáva príťažlivo vyzerajúci, no zároveň cenovo dostupný sedan.


C-Elysée sa bude dodávať v jednej zo siedmich farieb karosérie, ktorú môže, podľa úrovne výbavy, dopĺňať viacero chrómových prvkov. Všetky materiály interiéru prešli výberom s ohľadom na eleganciu, ale aj robustnosť a jednoduchú údržbu. Vozidlo bolo navrhnuté vo Francúzsku a bude sa vyrábať v španielskej fabrike v meste Vigo.
Pri vývoji vozidla sa brali ohľady aj na náročné jazdné podmienky vo viacerých krajinách. Preto má vozidlo upravený podvozok a špeciálne pneumatiky, zvýšenú ochranu spodnej časti karosérie, zosilnené prvky karosérie a vo väčšej miere použité spájanie dielcov skrutkami.
V závislosti od krajiny a úrovne vybavenia môže mať vozidlo prvky výbavy ako ABS, ESP či štvoricu airbagov. Dĺžka auta je 4,43 m, šírka 1,71 m, výška 1,47 m a rázvor 2,65 m. Batožinový priestor má objem 506 litrov podľa metodiky VDA.
V závislosti od krajiny predaja sa bude líšiť aj ponuka výbavy, ktorá sa prispôsobí miestnym špecifickým požiadavkám. Napríklad na Ukrajine a v Rusku sa budú predávať modely s vyhrievanou spodnou časťou čelného okna. Do horúcich krajín sa bude dodávať klimatizácia vybavená funkciou Max, ktorá zaručí rýchly nástup dodávky klimatizovaného vzduchu. Táto ponuka technológií sa v najbližších mesiacoch rozšíri o navigačný systém s dotykovou obrazovkou, parkovacou kamerou či bezkľúčovým prístupom do vozidla a štartovaním.

MOTORY AJ PRE NEKVALITNÝ BENZÍN
Citroën C-Elysée bude poháňať aj nový benzínový motor VTi 72, ktorý je špeciálne upravený na možnosť spaľovania benzínu s horšou kvalitou, ktorý sa predáva v mnohých štátoch sveta. Tento motor novej generácie bol vyvíjaný so zámerom optimalizovať výkon (53 kW/ 72 k, krútiaci moment 110 Nm pri 3000 ot./min.), spotrebu paliva (od 5 l/100km zodpovedajúcu 115 g/km CO2, čo predstavuje úsporu 22 % paliva oproti predchádzajúcemu motoru 1.4i, ktorý nahrádza) a životnosť aj v náročných podmienkach používania. Motor môže byť spojený s 5-rýchlostnou manuálnou alebo robotizovanou prevodovkou.
Ponuku benzínových motorov dopĺňa aj nová jednotka VTi 115 spojená s manuálnou alebo automatickou prevodovkou. Modelový rad Citroën C-Elysée môže poháňať aj osvedčený naftový motor HDi 92, z ktorého sa doteraz vyrobilo viac ako 6 miliónov kusov. Tento motor spája jazdné vlastnosti (vysoký krútiaci moment v nízkych otáčkach) a nízku spotrebu (4,1 l/100 km, čo zodpovedá 108 g/km CO2).
Vozidlo bude ťažiť z atraktívneho cenového nastavenia zvlášť upraveného pre každý jednotlivý trh. Zároveň sa znížili prevádzkové náklady a to najmä úspornými motormi, upravenými termínmi servisných prehliadok, odolnejšími súčiastkami ako aj robustnými a umývateľnými materiálmi.

Auto má rázvor 2,65 m a batožinový priestor s objemom 506 litrov. Motory budú upravené aj na spaľovanie nekvalitného benzínu.

ABM LogoCMYK

FLEET firemné automobily: online magazín pre stratégie riadenia firemných flotíl

Používaním stránok prevádzkovateľa AUTO BUSINESS MEDIA s.r.o. súhlasíte s používaním cookies, pomocou ktorých vylepšujeme naše služby.