Audi Q5 dostalo po facelifte nový dizajn, ale aj technickú novinku: verzia SQ5 TDI s výkonom 230 kW (313 k) dodáva modelovému radu atraktívnu korunu ako prvý model S od Audi s naftovým motorom.
Športový dizajn Audi Q5 s plochou kupolou strechy je teraz jemne prepracovaný a zostrený. Veľká, jednodielna maska chladiča má zošikmené horné rohy, vertikálne chrómované lišty a kruhy loga Audi sú plasticky modelované. Nové sú aj nárazníky, otvory na vstup vzduchu do motorového priestoru a reflektory do hmly.
Pri príplatkových reflektoroch Xenon plus vytvárajú denné svetlá z diód LED trojstrannú obrubu, podobne ako koncové svetlo v zadných skupinových svetlách. Na želanie športový dizajnový komplet S line Exterieurpaket a markantný dizajnový komplet Optikpaket Offroad dodávajú Audi Q5 výrazné akcenty. Dvere batožinového priestoru, prechádzajúce do bokov karosérie – typický prvok modelov Q od Audi – a kapota motora sú vyrobené z hliníka. V kabíne posádky znižujú hmotnosť komponenty z tvarovo vytvrdzovanej ocele, ktoré sú veľmi pevné a súčasne ľahké.
Vyšší výkon, menšia spotreba
Prepracovaním sa spotreba Audi Q5 znížila maximálne až o 15 percent, hoci sa výkon väčšiny motorov zvýšil. Tri motory TDI a dva motory TFSI kombinujú priame vstrekovanie paliva s prepĺňaním, systém Štart-Stop je pri všetkých motoroch súčasťou štandardného vybavenia.
Motor 2.0 TDI je k dispozícii v dvoch výkonových modifikáciách. Verzia s výkonom 105 kW (143 k) spotrebuje priemerne iba 5,3 litra nafty na 100 km. Intenzívne vylepšený motor 3.0 TDI dosahuje výkon 180 kW (245 k) a maximálny krútiaci moment 580 Nm. Audi Q5 udeľuje zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 6,5 sekundy.
Ďalšou lahôdkou v programe motorov je úplne nový štvorvalec 2.0 TFSI. Benzínový motor prináša inovatívne riešenia – pri ventilovom rozvode, inovatívnom tepelnom manažmente, turbokompresore, pri integrácii zberného výfukového potrubia do hlavy valcov a systéme vstrekovania paliva, kombinujúcom priame vstrekovanie do valcov s prídavným nepriamym vstrekovaním do nasávacieho potrubia.
Motor 2.0 TFSI dosahuje výkon 165 kW (225 k), v kombinácii s automatickou prevodovkou tiptronic však priemerne spotrebuje iba 7,9 litra benzínu na 100 km. Ešte väčší výkon poskytuje nový motor 3.0 TFSI – vidlicový šesťvalec prepĺňaný mechanickým kompresorom dosahuje výkon 200 kW (272 k) a maximálny krútiaci moment 400 Nm; šprint z pokoja na tempo 100 km/h absolvuje za 5,9 sekundy.
Pri štvorvalcoch je štandardom 6-stupňová manuálna prevodovka. Športová 7-stupňová prevodovka S tronic s dvoma spojkami sa montuje sériovo pri motore 3.0 TDI a na želanie pri 2.0 TDI s výkonom 130 kW (177 k). Pri motore 2.0 TFSI sa dá objednať 8-stupňová automatická prevodovka tiptronic, ktorá je pri motore 3.0 TFSI štandardom.
Permanentný pohon všetkých kolies quattro so selektívnou reguláciou krútiaceho momentu pre jednotlivé kolesá je súčasťou sériového vybavenia – s výnimkou základného motora 2.0 TDI s výkonom 105 kW (143 k), ktorý sa kombinuje výlučne s pohonom predných kolies.
Nový špičkový model: Audi SQ5 TDI
Novou špičkovou verziou modelového radu Q5 je SQ5 TDI – prvý model S od Audi s naftovým motorom. Dva do série zapojené turbokompresory dodávajú motoru 3.0 TDI obrovský výkonový potenciál; dosahuje výkon 230 kW (313 k) a maximálny krútiaci moment 650 Nm. Zvukový aktuátor vo výfukovej sústave dodáva naftovému motoru V6 športový zvuk.
Audi SQ5 TDI absolvuje šprint z 0 na 100 km/h za 5,1 sekundy, maximálna rýchlosť je 250 km/h – pritom je priemerná normovaná spotreba iba 7,2 litra nafty na 100 km. Športový podvozok má zníženú svetlú výšku o 30 milimetrov, kolesá majú formát 20 palcov. Na želanie sa montujú kolesá rozmeru 21 palcov.