Predaje áut padajú, registračné poplatky ich ešte znížia

0
0
0
s2smodern

Registracie nových vozidiel v SR.Počet registrácií nových osobných automobilov (kategória M1) v júni 2012 oproti júnu 2011 medziročne klesol o 5,11 percenta a to spolu na 5976 vozidiel. Za prvý polrok je to v poradí tretí mesiac, kedy bol zaznamenaný medziročný pokles.


Počas šiestich mesiacov sa zaregistrovalo 34 316 osobných vozidiel, čo predstavuje už len mierny nárast o 0,39 percenta a blíži sa k stagnácii trhu. Za rovnaké obdobie minulého roka pribudlo 34 183 osobných vozidiel.
Odbyt malých úžitkových vozidiel (kategória N1) dosiahol za jún 2012 úroveň 399 vozidiel, čo je až o 29,88 percenta menej ako za rovnaký mesiac minulého roka. Tretinový prepad úžitkových vozidiel odráža správanie sa podnikateľských subjektov v nestabilnej ekonomickej situácii.

POPLATKY = POKLES
Pripravované opatrenie vlády SR o diferencovanom registračnom poplatku (33 - 3 000 eur) by malo v mesiaci jún dopad na 3 012 vozidiel s výkonom nad 80 kW, z čoho 925 vozidiel (30,71 percenta) registrovali fyzické osoby. Na základe negatívnej reakcie na iných trhoch EU by predpokladaný pokles trhu na Slovensku predstavoval minimálne 15 percent. Výpadok vo výbere DPH by v takomto prípade bol s vysokou pravdepodobnosťou vyšší ako dodatočný príjem z registračných poplatkov.
Poradie najžiadanejších značiek nových osobných automobilov na slovenskom automobilovom trhu vedie Škoda s trhovým podielom 24,03 %, druhé miesto obsadil Volkswagen s 9,38 %, tretie si udržala Kia s 7,32 % a štvrté Hyundai s 6,27 %. Piate miesto obhájil Renault s 5,92 %, šieste si upevnil Peugeot s 5,51 % a na siedme sa o dve pozície prebojoval Opel s 3,68 %. Ďalšie poradie: 8. Citroen 3,49 %, 9. Suzuki 3,37 %, 10. Ford 3,31 %, 11. BMW 2,93 % a 12. Toyota 2,88 %.
U malých úžitkových vozidiel si vedúce postavenie upevnil Fiat s podielom 23,77 percenta, nasleduje druhý Peugeot s 17,24 % a tretí Citroen s 13,24 %. Ďalšie poradie: 4. Renault 10,91 %, 5. Volkswagen 8,54 %, 6. Mercedes-Benz 5,88 %, 7. Ford 4,53 %, 8. Iveco 4,21 %, 9. Nissan 3,35 % a 10. Opel 2,25 %.

ABM LogoCMYK

FLEET firemné automobily: online magazín pre stratégie riadenia firemných flotíl

Používaním stránok prevádzkovateľa AUTO BUSINESS MEDIA s.r.o. súhlasíte s používaním cookies, pomocou ktorých vylepšujeme naše služby.