Nový Seat Leon: absolútny prerod

0
0
0
s2smodern

Nový Seat Leon sa začne predávať koncom roka.Seat ukázal nový Leon. Odlišnosť od predchodcu asi nemohla byť väčšia. Auto síce zostáva modelom nižšej strednej triedy, no dizajnovo je úplne inde, podobne ako nové Toledo, ktoré je technickou dvojičkou českej Škody Rapid.


Seat ponúkne pre nový Leon ako prvý v segmente nižšej strednej triedy inováciu v podobe predných svetlometov s diódami LED pre všetky osvetľovacie funkcie. S päťdverovou karosériou bude uvedený na trh koncom tohto roka a následne bude ponuka doplnená o ďalšie varianty.
Nový Leon je postavený na spoločnej platforme MQB koncernu Volkswagen, ktorá umožnila posunúť prednú nápravu o 40 milimetrov viac dopredu. S dĺžkou 4,26 metra je Leon približne o päť centimetrov kratší ako jeho predchodca, avšak rázvor sa predĺžil o takmer šesť centimetrov. Praktickou prednosťou je väčší vnútorný priestor a to najmä pre cestujúcich na zadných sedadlách a tiež objemnejší batožinový priestor. Ten má objem 380 litrov, čiže o 40 litrov viac ako pri predchádzajúcej generácii. Prevádzková hmotnosť sa znížila o 90 kilogramov.

Motory
Novinku budú poháňať motory TSI a TDI so zdvihovým objemom od 1,2 do 2,0 litrov.
Všetky sú vybavené priamym vstrekovaním paliva a preplňovaním. V porovnaní s ich prislúchajúcimi predchodcami bola spotreba paliva znížená až o 22 percent.
Motor 1.6 TDI dosahuje najvyšší výkon 77 kW (105 k) a krútiaci moment 250 Nm. Vo verzii Ecomotive so systémom štart/stop a rekuperáciou energie spotrebuje v kombinovanom režime len 3,8 litra nafty na 100 km, čo zodpovedá emisiám CO2 vo výške 99 gramov na km. Prepracovaný motor 2.0 TDI spotrebuje vo verzii Ecomotive v priemere len 4 litre nafty na 100 km, pričom s výkonom 110 kW (150 k) a krútiacim momentom 320 Nm poskytuje Leonu značnú dynamiku.
Seat bude ponuku motorov postupne rozširovať. Začiatkom roku 2013 sa začnú predávať modely Leon s motormi 1.2 TSI v dvoch verziách s výkonom 63 kW (86 k) a 77 kW (105 k) a 1.4 TSI s 90 kW (122 k). Na vrchole ponuky benzínových motorov je jednotka 1.8 TSI s výkonom 132 kW (180 k), ktorá kombinuje vstrekovanie benzínu priamo do valcov s nepriamym vstrekovaním do sacieho potrubia.
Paleta naftových motorov bude doplnená o motor 1.6 TDI s výkonom 66 kW (90 k) a novým najvýkonnejším turbodieselom 2.0 TDI s výkonom 135 kW (184 k), ktorý poskytuje krútiaci moment 380 Nm.
V závislosti na motore budú na výber päťstupňové a šesťstupňové manuálne prevodovky alebo šesťstupňové a sedemstupňové dvojspojkové prevodovky DSG.

Podvozok
Predná náprava uložená v pomocnom ráme je typu McPherson, zatiaľ čo zadná náprava nového modelu Seat Leon poháňaného motormi s výkonom do 110 kW (150 k) je zavesená na pozdĺžnych ramenách spojených torznou tyčou. Výkonnejšie varianty používajú viacprvkovú konštrukciu.
Nový systém SEAT Drive Profile pre Leon FR umožňuje vodičovi meniť charakteristiku posilňovača riadenia, ovládania škrtiacej klapky a zvuku motora v troch režimoch eco, comfort a sport. K dispozícii je tiež individuálne nastavenie, ktoré si vodič môže nakonfigurovať podľa svojich preferencií. Podľa nastavenia jazdného režimu sa v novom Leone mení tiež farba dekoračného LED osvetlenia interiéru. To je v režimoch eco a comfort biele, v režime sport červené.
Leon bude prvý vozidlom, ktorý ponesie modernizované logo SEAT.

K päťdverovej verzii majú pribudnúť ďalšie. Auto má väčší rázvor i kufor ako predchodca. Leon je prvým modelom nižšej strednej triedy s kompletnými LED svetlami.

ABM LogoCMYK

FLEET firemné automobily: online magazín pre stratégie riadenia firemných flotíl