Audi prepracovalo svoj superšport R8. Faceliftované Audi R8 sa v Európe začne predávať koncom tohto roka.
Novým špičkovým modelom radu je R8 V10 plus, ako prevodové ústrojenstvo je k dispozícii úplne novo vyvinutá 7-stupňová prevodovka S tronic s dvoma spojkami. Predné reflektory vytvorené kompletne zo svietiacich diód LED a nové zadné smerové svetlá s dynamickou indikáciou patria pri všetkých verziách k sériovému vybaveniu.
Nové detaily teraz dodávajú dizajnu ostrejšie kontúry. Jednodielna maska chladiča so zošikmenými hornými rohmi má mriežku lesklej čiernej farby, pri verziách s motorom V10 majú lamely masky chrómované horizontálne lišty. Aj predný nárazník má nový tvar, v otvoroch na vstup vzduchu sú tri priečne lišty. Na želanie Audi montuje predný spojler z karbónu.
Všetky verzie Audi R8 majú teraz štandardne predné reflektory zo svietiacich diód LED. Diódy vytvárajúce tlmené a diaľkové svetlo sú umiestnené nad a pod pásikom denného svetla, ktoré vďaka špeciálnemu ovládaniu preberá aj funkciu smerového svetla. V každom reflektore je integrované aj statické odbočovacie svetlo.
Kryty vonkajších spätných zrkadiel a tzv. Sideblades – bočné lamely privádzajúce vzduch do motorového priestoru Coupé, sú pri špičkovej verzii R8 V10 plus vyrobené z karbónu. Pri motoroch V10 sú bočné lamely širšie ako pri motore V8 a opatrené špeciálnymi hranami; štylistické rozdiely sú aj na prahoch karosérie.
Odvetrávacie mriežky vedľa zadného okna majú pri R8 V10 Coupé matné hliníkové vyhotovenie (pri R8 V8 Coupé a R8 V10 plus sú matne čierne). Na želanie môže byť motorový priestor osvetlený diódami LED; ktoré pri verzii R8 V10 plus patria k sériovému vybaveniu, rovnako ako čiastočné zakrytie agregátov karbónom.
Inováciu Audi predstavujú smerové svetlá s dynamickou indikáciou na spodnej časti zadných svetiel – ich svetlo vždy prebieha smerom k vonkajšiemu obrysu vozidla v smere odbočenia. Veľký difúzor, na želanie z karbónu (sériovo pri R8 V10 plus) je pretiahnutý viac dohora. Výfuková sústava má pri všetkých motoroch dve kruhové chrómované koncovky. Pri verzii R8 V10 plus sú koncovky výfuku čierne.
Všetky motory sa montujú ručne. Motor V8 s objemom 4163 cm3 a V10 s objemom 5204 cm3 sú vysoko výkonné agregáty s atmosférickým nasávaním, ktoré ponúkajú vysoký výkon a fascinujúci charakter. Emisie CO2 sa v kombinácii s novou 7-stupňovou prevodovkou S znížili až o 22 gramov na kilometer a šprint z pokoja na tempo m 100 km/h sa skrátil o 3 desatiny sekundy. Obidva motory sú kompaktné a relatívne ľahké. Blok motora je vyrobený z hliníkovej legúry s vysokým obsahom kremíka; konštrukcia kľukovej skrine s rámom spodných šálok ložísk kľukového hriadeľa (tzv. Bedplate) mu dodáva vysokú pevnosť. Mastenie so suchou kľukovou skriňou umožňuje namontovať pomocné agregáty nízko; obehové čerpadlo olejovej sústavy je regulované podľa zaťaženia motora, čím sa zvyšuje účinnosť.
V10 plus
Novým špičkovým modelom radu R8 je Audi R8 V10 plus. Dosahuje výkon 404 kW (550 k) a maximálny krútiaci moment 540 Nm, ktorý je k dispozícii pri otáčkach 6500 1/min. Audi R8 V10 plus, ktoré sa vyrába iba ako kupé, sa dokáže s prevodovkou S tronic katapultovať za 3,5 sekundy z pokoja na rýchlosť 100 km/h a dosahuje maximálnu rýchlosť 317 km/h; priemerná normovaná spotreba je 12,9 litra na 100 km. S manuálnou prevodovkou sú základné parametre 3,8 sekundy, 319 km/h a 14,9 l/100 km.
Pre prepracované Audi R8 sú na výber dve prevodovky. Manuálna 6-stupňová prevodovka, ktorej sa radiaca páka pohybuje v otvorenej kulise, je pri motore V8 štandardom a pri motore V10 sa montuje na želanie. Nová 7-stupňová prevodovka S tronic s dvoma spojkami – na želanie pri V8 a sériovo pri V10 – má športovo tesné sprevodovanie, najvyšší prevodový stupeň je dlhý. Vodič môže manuálne ovládať prevodovku voliacou pákou alebo ovládačmi na volante, alternatívne je k dispozícii športový režim. Rozjazdová automatika Launch control po stlačení gombíka zabezpečuje rozjazd so zvýšenými otáčkami a optimálnym prešmykovaním kolies.
Nová 7-stupňová prevodovka S tronic, ktorá je koncipovaná ako trojhriadeľová, má dĺžku menšiu ako 60 centimetrov. Dve lamelové spojky, ktoré sú – čo je novinka – umiestnené za sebou, ovládajú dve navzájom nezávislé čiastkové prevodovky v spoločnej skrini; preraďovanie prevodových stupňov sa uskutočňuje striedavým otváraním a spínaním spojok. Tento proces trvá iba niekoľko stotín sekundy a uskutočňuje sa takmer bez prerušenia prenosu krútiaceho momentu.