Kým veľké európske krajiny trpia prepadom predaja nových áut, v USA je to naopak. V júli predaje stúpli o 9 %, za prvých sedem mesiacov zaznamenal trh plus 14 % oproti vlaňajšku. Prinášame aj zoznam víťazov a porazených značiek.
Zaujímavé je, že čísla v USA sú známe hneď na druhý deň po konci júla. Story sa vyvíja podľa očakávania: veľkí japonskí chlapci dobiehajú straty spôsobené vlaňajším zemetrasením a dávajú na frak americkým big boys. Honda predala o 45 % a Toyota o 26 % viac áut ako vlani. GM naopak kleslo o 6 % a Ford o 4 %.Rok však vyzerá dobre: odhaduje sa, že v USA si ľudia, štátna správa a firmy v tomto roku kúpia 14,1 milióna áut.
Automobilový priemysel sa mení. Na úkor najväčších hráčov si z trhového koláča čoraz väčší kus dávajú na obed stredne veľkí výrobcovia.
Za uplynulé dva roky vzrástol automobilový biznis v USA o 10 percent. No neplatí to pre všetkých: Ford rástol o 1 %, GM o 2 %. Chrysler Group naopak narástla o 35 %, Hyundai-Kia Automotive o 23 %, Nissan Motor Co. o 19 % a Volkswagen of America dokonca o 54 %.
Víťazi a porazení
% zmena predaja značiek oproti 2011
Víťazi Júl 7 mes. Porazení Júl 7 mes.
1 Smart 139% 1 Fiat 206% 1 Mitsubishi -47% 1 Mitsubishi -29%
2 Scion 97% 2 Smart 92% 2 Buick -15% 2 Cadillac -13%
3 Infiniti 57% 3 Chrysler Division 69% 3 Lincoln -11% 3 Buick -5%
4 Honda Division 46% 4 Scion 40% 4 GMC -9% 4 Suzuki -4%
5 Acura 36% 5 Volkswagen division 34% 5 Suzuki -7% 4 Volvo -4%