USA: predaje áut rastú

0
0
0
s2smodern

Veľkí predajcovia rástli menej ako stredne veľké značky.Kým veľké európske krajiny trpia prepadom predaja nových áut, v USA je to naopak. V júli predaje stúpli o 9 %, za prvých sedem mesiacov zaznamenal trh plus 14 % oproti vlaňajšku. Prinášame aj zoznam víťazov a porazených značiek.


Zaujímavé je, že čísla v USA sú známe hneď na druhý deň po konci júla. Story sa vyvíja podľa očakávania: veľkí japonskí chlapci dobiehajú straty spôsobené vlaňajším zemetrasením a dávajú na frak americkým big boys. Honda predala o 45 % a Toyota o 26 % viac áut ako vlani. GM naopak kleslo o 6 % a Ford o 4 %.Rok však vyzerá dobre: odhaduje sa, že v USA si ľudia, štátna správa a firmy v tomto roku kúpia 14,1 milióna áut.
Automobilový priemysel sa mení. Na úkor najväčších hráčov si z trhového koláča čoraz väčší kus dávajú na obed stredne veľkí výrobcovia.
Za uplynulé dva roky vzrástol automobilový biznis v USA o 10 percent. No neplatí to pre všetkých: Ford rástol o 1 %, GM o 2 %. Chrysler Group naopak narástla o 35 %, Hyundai-Kia Automotive o 23 %, Nissan Motor Co. o 19 % a Volkswagen of America dokonca o 54 %.

Víťazi a porazení
% zmena predaja značiek oproti 2011

Víťazi    Júl                      7 mes.                                           Porazení      Júl           7 mes.
1 Smart 139%                 1 Fiat 206%                                  1 Mitsubishi -47%      1 Mitsubishi -29%
2 Scion 97%                     2 Smart 92%                               2 Buick -15%               2 Cadillac -13%
3 Infiniti 57%                     3 Chrysler Division 69%           3 Lincoln -11%            3 Buick -5%
4 Honda Division 46%    4 Scion 40%                               4 GMC -9%                   4 Suzuki -4%
5 Acura 36%                      5 Volkswagen division 34%    5 Suzuki -7%                4 Volvo -4%

ABM LogoCMYK

FLEET firemné automobily: online magazín pre stratégie riadenia firemných flotíl