Ford B-MAX priniesol do segmentu malých vanov koncepciu poskytujúcu najlepší prístup do interiéru v danej triede. Vďaka systému Ford Easy Access Door s prednými dverami na pántoch a zadnými posuvnými dverami bez B-stĺpika karosérie cestujúcim nič neprekáža pri nastupovaní a vystupovaní.
B-MAX je postavený na globálnej platforme Ford pre segment B, ktorú využíva aj nová Fiesta. Na Slovenskom trhu je k dispozícii od 13 390 eur vrátane DPH.
Nový model sa podľa výrobcu môže pochváliť najlepšou hospodárnosťou a najnižšími emisiami CO2 vo svojej triede, a to v prípade pohonu zážihovými aj vznetovými motormi. Ford B-MAX je prvý európsky automobil, ponúkajúci hlasom aktivovaný komunikačný systém Ford SYNC s funkciou núdzovej pomoci Emergency Assistance. Zároveň ako prvé vozidlo vo svojom segmente ponúka systém aktívneho brzdenia Active City Stop.
Easy Access
Súčasne otvorené predné aj zadné dvere poskytujú skvelý prístup do interiéru cez vyše 1,5 metra široký, ničím neprerušený otvor, čo výrazne uľahčuje nastupovanie a vystupovanie cestujúcim na zadných sedadlách, venovanie sa deťom na sedačkách a nakladanie alebo vykladanie nákupu.
Flexibilný systém sedadiel obsahuje zadné sedadlá delené v pomere 60/40, ktoré možno vďaka dômyselnému mechanizmu jednou rukou jediným pohybom sklopiť tak, že vznikne úplne rovná podlaha. Aj sedadlo spolujazdca je možné sklopiť, čím vznikne neprerušená rovná plocha od prednej až po zadnú časť interiéru, schopná pojať predmety s dĺžkou až 2,34 metra.
Konštruktéri spoločnosti Ford sa prostredníctvom inovatívnych riešení postarali o to, aby B-MAX poskytoval rovnako účinnú ochranu pri zrážke ako vozidlá s tradičnejšou konštrukciou. Konštrukcia predných aj zadných dverí bola zosilnená prvkami z bórovej ocele s ultravysokou pevnosťou na najviac namáhaných miestach tak, aby rámy dverí spoločne absorbovali energiu pri bočnom náraze. Ocele s vysokou a ultravysokou pevnosťou tvoria 58 percent konštrukcie karosérie a dverí, čo zaručuje ich vysokú odolnosť a tuhosť pri zachovaní pomerne nízkej hmotnosti. Predpoklady potvrdili aj crash-testy Euro NCAP, v ktorých získal B-MAX maximálnych päť hviezdičiek.
Najhospodárnejšie motory
Ford B-MAX prináša do triedy kompaktných vozidiel typu MAV nový štandard v oblasti spotreby paliva. Zážihový 1,0-litrový motor Ford EcoBoost, ktorý v roku 2012 získal medzinárodné ocenenie Medzinárodný motor roka, je dostupný vo verziách s výkonom 74 kW/ 100 k a 88 kW/ 120 k, pričom 120-koňová verzia dosahuje najnižšie emisie CO2 vo svojej triede iba 114 g/km.
Pre Ford B-MAX sú k dispozícii aj vznetové motory Duratorq TDCi s objemom valcov 1,6 litra a výkonom 70 kW/ 95 k alebo s objemom 1,5 litra a výkonom 55 kW/ 75 k, z ktorých každý sa vyznačuje vynikajúcou hospodárnosťou; 1,6-litrová verzia dosahuje vo svojej triede najnižšie emisie CO2 na úrovni 104 g/km.