Renault Trafic 2.0 dCi 115 Black Edition: Prvá trieda

0
0
0
s2smodern

Mikrobus pôsobí elegantne, na čom sa podieľajú dymová sklá a pôsobivá čierna farba, ktorá zdôrazňuje vydarený dizajn.Na vozidle Renault Trafic v luxusnej výbave Black Edition skutočne nespoznáte, že jeho súrodencom je úžitková dodávka. Výbavou aj komfortom patrí do prvej triedy osobných vozidiel.


Renault úžitkové vozidlá sú už 15 rokov jednotkou v predajoch na európskom trhu, Trafic patrí medzi ne a ponúka mnohé ďalšie pozitívne vlastnosti.
Mám skúsenosť s iným Renaultom Trafic, ktorý som pred pár rokmi riadil plne obsadený a naložený až do Holandska. Cestujúci boli spokojní a ja ako vodič tiež. Trafic Black Edition mi túto skúsenosť potvrdil, ba posunul ju ešte vyššie.
Mikrobus pôsobí elegantne, na čom sa podieľajú dymová sklá a pôsobivá čierna farba, ktorá zdôrazňuje vydarený dizajn. Prístup do časti pre pasažierov zaisťujú posuvné dvere. Vďaka ich rozľahlosti a ľahkému vyklápaniu krajného sedadla prostredného radu je dobre prístupný aj tretí rad, za ktorým zostáva dosť miesta pre batožinu všetkých cestujúcich. Pohodu až pre deväťčlennú posádku zaisťujú priestranné sedadlá s príjemným čalúnením, klimatizácia so samostatným ovládaním v časti pre pasažierov a vynikajúce odhlučnenie kabíny. Dovnútra preniká len minimum hluku z motora aj kolies, takže pri konverzácii naprieč radmi netreba zvyšovať hlas.
Trafic sa aj výborne riadi. Prispieva k tomu jednak volant, ktorý je len o trochu menej sklonený ako býva u osobného vozidla zvykom, jednak vskutku optimálne naladený posilňovač riadenia a takisto aj motor. Pod kapotou bol silnejší z dvoch turbodieselov, pripravených pre osobné prevedenie modelu Trafic (84 kW/ 115 k), ktorý zaťahuje jemne a zároveň dôrazne odspodu. Vozidlu dáva až nečakaný elán, ktorý sa nevytráca ani pri plnom obsadení. Jeho výkon ocení každý vodič aj na diaľnici, kde Trafic nemá problém s udržaním štandardného diaľničného tempa. Nechýba mu ani schopnosť pružného zrýchlenia aj vo vyšších rýchlostiach. Veľmi príjemné čísla o spotrebe prezradil počítač – priemer tesne nad 8 l/100 km.
Brzdy hodnotím ako optimálne – sú totiž výkonné, nie však prehnane ostré a súčasne ťažko unaviteľné. Vzhľadom k dobrej manévrovateľnosti sa dá s Traficom jazdiť v pohode aj po meste. Strážiť si treba o niečo väčšiu šírku vozidla a pri zahýbaní v uličkách potom predsa len dlhší rázvor – treba si viac nadchádzať.
Priestor pre vodiča je rozľahlý a radiaca páka šesťstupňovej prevodovky je, ako je to u týchto vozidiel obvyklé, hneď poruke. Chod mala ľahký a relatívne presný, pričom vyššie prevodové stupne sú dobre prispôsobené predpokladaným dlhším cestám. Vodiči okrem výškovo nastaviteľného multifunkčného volantu určite ocenia i ergonómiu svojho pracoviska a intuitívne ovládanie jednotlivých prvkov.
Trafic predstavuje výrazne lacnejšiu alternatívu k MPV. Renault teraz ponúka záruku 5 rokov alebo 200 000 km, čo je dôkazom kvality aj zaujímavej ponuky pre potenciálnych zákazníkov.

Viac informácií hľadajte na www.renault.sk/nove-vozidla/osobne-vozidla/

Zdvihový objem: 1996 cm3
Najväčší výkon: 84 kW/ 115 k
pri otáčkach: 3500/min
Max. krútiaci moment: 300 Nm
pri otáčkach: 1500/min
Max. rýchlosť 160 km/h
Pohotovostná hmotnosť: 1958 kg
Užitočná hmotnosť: 952 kg
Objem nákl. priestoru: 954 l
Spotreba (mesto/mimo/kombinácia): 9,2/ 6,7/ 7,6 l/100 km
Objem nádrže: 90 l
Rozmery: dĺžka/šírka/výška/rázvor 4782/ 1904/ 1945/ 3098 mm
Pohon/prevodovka: predná/6-st. manuálna
Cena: 29 590 € vrátane DPH
Prístup do časti pre pasažierov zaisťujú posuvné dvere. Vďaka ich rozľahlosti a ľahkému vyklápaniu krajného sedadla prostredného radu je dobre prístupný aj tretí rad sedadiel.  Priestor pre vodiča je rozľahlý a radiaca páka šesťstupňovej prevodovky je hneď poruke.

ABM LogoCMYK

FLEET firemné automobily: online magazín pre stratégie riadenia firemných flotíl