Renault Trafic 2.0 dCi 115 Furgon: Praktickosť aj pohoda na palube

0
0
0
s2smodern

 Aj so základným motorom sa Trafic dokáže pohybovať svižne i v prípade, že je plne naložený.Súčasné dodávky musia ponúknuť okrem praktických vlastností tiež dostatok pohodlia pre svoju posádku a bezpečnosť.

Renault úžitkové vozidlá sú už 15 rokov jednotkou v predajoch na európskom trhu, Trafic patrí medzi ne a ponúka mnohé ďalšie pozitívne vlastnosti.
Na test sme zvolili najjednoduchšiu karosársku verziu – trojsedadlový furgon s kratším z dvoch rázvorov, teda s objemom 5 m3 a nosnosťou 1092 kg. Na výber sú ešte ďalšie tri verzie s vyššou strechou a väčšou dĺžkou, pričom najväčší variant s týmto motorom má nosnosť 1200 kg a objem 8,4 m3 (L2H2P2). Navyše si priplatíte len 2000 €.
Keď základ, tak turbodiesel s výkonom 66 kW/ 90 k (silnejší má 84 kW/ 115 k). Práve spod kapoty prišli prvé dobré správy – aj s týmto základným motorom sa Trafic dokáže pohybovať svižne a dobre zvládne aj jazdu s plným nákladovým priestorom. Motor zaťahuje už od nízkych otáčok a plný výkon sa dostavuje už na úrovni 1500 otáčok za minútu!
Priaznivé sú aj správy z palubného počítača, ktorý je v štandardnej výbave. Priemer sa dá udržať pod ôsmimi litrami na sto kilometrov, čo pri deväťdesiatlitrovej nádrži znamená, že dojazd presahuje 1100 km. Pri naloženom vozidle mierne stúpa, ale zostáva hlboko pod 10 l/100 km. Vďaka dobre odstupňovanej šesťstupňovej prevodovke nie je nutné zbytočne často radiť.
Pri dodávke patrí k najpodstatnejším atribútom riešenie nákladového priestoru, pri ktorom oceňujem, že s výnimkou podbehov má úplne rovnú a pravidelnú podlahu. Šírka medzi podbehmi (1268 mm) je, samozrejme, dostatočná na celú paletu. K výhodám vozidla Trafic patrí nízka nákladová hrana (53,5 mm), ľahký prístup do nákladového priestoru jednak zadnými dvojkrídlovými dverami otvárateľnými do 180 stupňov, jednak aj rozľahlými posuvnými dverami na pravom boku. Široká plastová lišta dobre chráni boky vozidla pred prípadnými drobnými poškodeniami.
Vodič i posádka trávia v kabíne väčšinu svojej pracovnej doby a Renault na to prihliadol. Manuálna klimatizácia je v základnej výbave a veľmi prakticky riešená kabína je aj dobre odhlučnená. Vodič si dobre upraví polohu vďaka výškovo nastaviteľnému volantu aj sedadlu a navyše má vhodne rozmiestnené potrebné ovládače i priehradky. Všetkých troch členov ochránia v prípade nehody airbagy a v štandarde je, samozrejme, aj systém ABS. Trafic sa tiež výborne riadi, ovládanie vozidla je aj vďaka optimálne nastavenému posilňovaču riadenia veľmi príjemné a účinné brzdy zvládajú aj plne naložený automobil.
Trafic patrí k stáliciam európskych aj slovenských ciest, čo má logiku, pretože Renault je už niekoľko rokov predajcom č. 1 v kategórii úžitkových vozidiel. Určite k tomu prispieva záruka 5 rokov alebo 200 000 km, čo je dôkazom kvality aj zaujímavej ponuky pre potenciálnych zákazníkov.

Viac informácií hľadajte na www.renault.sk/nove-vozidla/uzitkove-vozidla/

Zdvihový objem: 1996 cm3
Najväčší výkon: 66 kW/ 90 k
pri otáčkach: 3500/min
Max. krútiaci moment: 240 Nm
pri otáčkach: 1500/min
Max. rýchlosť: 156 km/h
Pohotovostná hmotnosť 1753 kg
Užitočná hmotnosť: 1092 kg
Objem nákl. priestoru: 5,0 m3
Spotreba (mesto/mimo/kombinácia): 9,1/ 7,0/ 7,8 l/100 km
Objem nádrže: 90 l
Rozmery: dĺžka/šírka/výška/rázvor 4782/ 1904/ 1963/ 3098 mm
Pohon/prevodovka: predná/6-st. manuálna
Cena: 19 490 € bez DPH
 Pri dodávke patrí k najpodstatnejším atribútom riešenie nákladového priestoru. S výnimkou podbehov má úplne rovnú a pravidelnú podlahu.

ABM LogoCMYK

FLEET firemné automobily: online magazín pre stratégie riadenia firemných flotíl