Mesiac po koncepte je tu sériový Citroën C4 Picasso

0
0
0
s2smodern

Nové Picasso je v priemere o 140 kg ľahšie ako predchodca.Len mesiac po premiére konceptu Technospace na autosalóne v Ženeve je tu sériová podoba modelu Citroën C4 Picasso.


C4 Picasso, ktoré sa vo Francúzsku začne predávať od júna, predstavuje vďaka novej podvozkovej platforme skupiny PSA Peugeot Citroën EMP2 (Efficient Modular Platform 2) výrazný medzigeneračný skok. Na kompaktných rozmeroch (4,43 m x 1,83 m x 1,61 m) prináša veľký vnútorný priestor a rekordný batožinový priestor so základným objemom 537 litrov podľa normy VDA.
Zníženie hmotnosti o 140 kg oproti predchádzajúcej generácii je spojené s výrazne lepšou aerodynamikou (SCx 0,71) a úspornejšími motormi, optimalizovanými na nižšiu spotrebu paliva vrátane verzie, ktorá vypúšťa iba 98 g CO2/km, čo je v danej kategórii rekordná hodnota. Nový model C4 Picasso bude zároveň prvým modelom značky, využívajúcim pohon BlueHDi, zodpovedajúci norme Euro 6, k čomu mu dopomáha zabudovaný modul SCR (selective catalytic reduction).
Nová podvozková platforma umožnila minimalizovať predný previs (-70 mm), znížilo sa umiestnenie motora a podlahy (v závislosti od motora medzi -40 mm až -50 mm; - 20 mm na podlahe) a zväčšil sa rozchod kolies (+82 mm vpredu; +31 mm vzadu).
Celé poňatie a atmosféra interiéru nového C4 Picasso sa nesie v modernom duchu loftu. Tento pocit posilňuje sériovo montované panoramatické čelné sklo a veľká presklená strecha. Rovnako ako v prípade predchádzajúcej generácie patrí presklenie s plochou 5,30 m2 na špičku segmentu.
Nový Citroën C4 Picasso prichádza s plne digitálnym, intuitívnym a esteticky príťažlivým rozhraním. Palubnej doske dominuje v strede dvojica obrazoviek: dotykový tablet s uhlopriečkou 7" a 12" panoramatická obrazovka s vysokým rozlíšením.
Sériovo dodávaný dotykový tablet s uhlopriečkou 7'' obsahuje 7 dotykových tlačidiel, ktorými sa ovláda viacero celkov vozidla: dvojzónová klimatizácia, navigácia, audio, telefón, asistenčné systémy a doplnkové služby.
12'' širokouhlá HD obrazovka zobrazuje informácie spojené s jazdou a vodič si ju kedykoľvek môže upraviť podľa svojich potrieb. Podľa momentálneho záujmu sa mu môžu zobrazovať informácie z navigácie alebo z jazdných asistenčných systémov. Vodič si navyše môže prostredníctvom USB kľúča zmeniť pozadie obrazovky a nastaviť si namiesto nej fotografiu podľa vlastnej vôle.

Auto stojí na novej podvozkovej platforme koncernu PSA. Vodič má k dispozícii dve veľké dotykové obrazovky. Vzadu zostal zachovaný koncept troch samostatných sedadiel. Zadné svetlá s 3D efektom. Nové Picasso je magnetom na krásne dámy.

ABM LogoCMYK

FLEET firemné automobily: online magazín pre stratégie riadenia firemných flotíl