Globálny dodávateľ automobilového priemyslu Bosch pracuje na technológii benzínových a naftových motorov, ktorá prinesie zníženie emisií o 20 %. Tomu by mala zodpovedať o pätinu nižšia spotreba paliva.
Boschu pritom ide aj o zachovanie ceny vozidiel na aktuálnej úrovni, drahé technické riešenia sa totiž na trhu neuchytili. Cena je podstatná najmä v segmente malých vozidiel, no i pri nižšej strednej triede. „Pracujeme na inovatívnych riešeniach s cieľom zlepšenia motorov a zníženia ich spotreby v celom spektre automobilových segmentov," povedal predseda správnej rady Boschu Dr. Volkmar Denne na Vienna Motor Symposium 2013. „Zníženie spotreby je reálne, no v niektorých prípadoch so sebou nesie dodatočné náklady. Pre Bosch je podstatný vývoj motorov aj z pohľadu cena/ výhodnosť."
Priemerný emisný limit 95 g/km od roku 2020 je podľa Denneho technicky dosiahnuteľný. Menšie autá s ním nemajú problém už dnes, no pre veľké vozidlá a SUV je nedosiahnuteľný. Cestou je rekuperácia energie, znižovanie hmotnosti a aerodynamického odporu, ale aj zmeny v konštrukcii pohonných jednotiek.
Bosch pripravuje hybridy, ktoré v čisto elektrickom režime prejdú 60 km, tisíc inžinierov spoločnosti pracuje na elektromobiloch, pre ktoré Bosch predpovedá masovejšie rozšírenie po roku 2020. To by však chcelo lacnejšie batérie a väčší dojazd elektrických vozidiel. Veľkú perspektívu vidí Bosch v automobiloch poháňaných CNG.