Predaj áut: svetielko nádeje?

0
0
0
s2smodern

Prvé miesto v registráciách osobných áut si drží Škoda.Predaj nových áut na Slovensku v apríli medziročne klesol o len o pol percenta. Oproti marcu sa však v apríli predalo áut viac, aj keď len o 36 kusov. Svitá na lepšie časy?


V apríli 2013 narástol na Slovensku počet registrácii nových osobných automobilov (kategória M1) na 5765, čo znamená, že oproti marcu 2013 bolo zaregistrovaných o 36 osobných automobilov viac. V apríli 2012 bol zaregistrovaný približne rovnaký počet nových osobných automobilov – 5794 ks. V medziročnom porovnaní mesiacov apríl 2012 a apríl 2013 tak ide o pokles o 0,5 %. Za celé obdobie od januára 2013 do apríla 2013 bolo zaregistrovaných 20 266 ks automobilov v kategórii M1. V porovnaní s rovnakým vlaňajším obdobím ide o pokles 9,49 %. Medziročný pokles v registrácii nových osobných automobilov sa začal postupne zmierňovať.
Obdobný trend je viditeľný aj v kategórii malých úžitkových vozidiel (N1). V tejto kategórií vykazujeme na Slovensku nárast predaja v apríli 2013 oproti marcu 2013 o 4,72 %. Kým v apríli bolo zaregistrovaných 399 ks vozidiel v kategórii N1, v marci 2013 to bolo 381 ks. V porovnaní s aprílom 2012 ide iba o 2,44-percentný pokles (v apríli 2012 bolo zaregistrovaných 409 nových úžitkových automobilov).
Pri hlbšom pohľade do minuloročných výsledkov je v tejto kategórii pokles predaja za celé obdobie január až apríl na úrovni 11,51 %. Kým v období od januára 2012 do apríla 2012 bolo zaregistrovaných 1633 nových úžitkových vozidiel, za rovnaké obdobie 2013 bol počet zaregistrovaných automobilov v tejto kategórii na úrovni 1445 ks.
Najžiadanejšou značkou osobných vozidiel za obdobie od januára do apríla 2013 bola na Slovensku Škoda. Jej podiel je 21,17 % z celkového predaja za uplynulé štyri mesiace. Do dvanástky najpredávanejších značiek automobilov za obdobie január 2013 až apríl 2013 sa dostali 2. Volkswagen (9,68 %), 3. Hyundai (7,84 %), 4. KIA (6,99 %), 5. Peugeot (5,81 %), 6. Suzuki (4,92 %), 7. Citroen (4,91 %), 8. Renault (4,59 %), 9. Opel (4,43 %), 10. Toyota (3,34 %), 11. Ford (3,21 %) a 12. BMW (2,87 %).
V kategórii úžitkových automobilov (kategória N1) sa za obdobie od januára do apríla 2013 najviac zaregistrovali automobily značiek: 1. Fiat (25,40%-ný podiel na celkovej registrácii vozidiel kategórie N1 za prvé štyri mesiace 2013), 2. Peugeot (15,78%), 3. Citroen (15,09%), 4. Renault (12,04%), 5. Volkswagen (8,51%), 6. Ford (6,23%), 7. Mercedes-Benz (5,05%), 8. Iveco (4,64%), 9. Opel (1,59%), 10. Toyota (1,59%), 11. Škoda (1,25%) a 12. Nissan (0,83%).
V apríli 2013 bolo registrovaných 43 nových nákladných automobilov hmotnosti 3,5 až 12 ton (kategória N2). V porovnaní s predajom v marci 2013 ide o nárast o 7,5%. V medziročnom porovnaní ide o 2,27%-ný pokles. Najviac registrácii zaznamenala značka Iveco (41,86%). Kým v období od januára 2012 do apríla 2012 bolo zaregistrovaných 203 nových nákladných automobilov kategórie N2, za rovnaké obdobie 2013 bol počet zaregistrovaných automobilov v tejto kategórii na úrovni 137 ks. Ide tak o 32,51%-ný medziročný pokles v registrácii vozidiel tejto kategórie.
V počte registrácií sa darilo najmä vozidlám kategórie N3. Celkovo bolo minulý mesiac registrovaných 244 ks nákladných automobilov nad 12 ton, čo predstavuje nárast oproti minulému roku až o 24,49%. Za prvé štyri mesiace 2013 sa spolu zaregistrovalo 870 ks nákladných automobilov kategórie N3, čo je v porovnaní s rovnakým minuloročným obdobím o 12,21% menej. Najviac registrácií za nákladné automobily nad 12 ton (kategória N3) dosiahlo Volvo s 23,77% z celkového podielu registrácií. Medzi ďalšie výrazne registrované značky patril 2. Mercedes-Benz (22,54%), 3. DAF (17,21%), 4. Scania (13,52%) a 5. Iveco (9,84%).
Za apríl 2013 bolo v oboch kategóriách spolu zaregistrovaných 22 nových autobusov (kategória M2 a M3), čo je o 9 ks menej ako v apríli 2012. Najviac registrácií dosiahla značka Irisbus (66,67%). Nasledovali značky ROŠERO-P (14,29%) a značka MAN (9,52%).
Informoval o tom Zväz automobilového priemyslu SR.

ABM LogoCMYK

FLEET firemné automobily: online magazín pre stratégie riadenia firemných flotíl

Používaním stránok prevádzkovateľa AUTO BUSINESS MEDIA s.r.o. súhlasíte s používaním cookies, pomocou ktorých vylepšujeme naše služby.