O 41 koní vyšší výkon ako predchodca! Osemvalec 5,5 litra biturbo dáva novému Mercedesu-Benz S 63 AMG výkonový potenciál 430 kW/ 585 k a krútiaci moment brutálnych 900 Nm.
Najsilnejší vysokovýkonný sedan Mercedes S charakterizuje navonok najmä zvýraznená maska chladiča, tri veľké otvory náporového chladenia, bočné kryty prahov s trojdimenzionálnymi vložkami farby strieborného chrómu a typické impozantné disky z ľahkej zliatiny, pričom zozadu dominujú čierna vložka difúzora so striebornou ozdobnou lištou a dve pochrómované koncovky športovej výfukovej sústavy s klapkami.
Motor zostavuje ručne jeden mechanik, 7-stupňová automatická prevodovka AMG Speedshift MCT prenáša sériovo náhon na zadné kolesá. Po prvý raz sa na želanie ponúka aj systém 4MATIC s náhonom na všetky štyri kolesá, koncipovaný pre vysoký výkon (montuje sa do vyhotovenia s dlhým rázvorom). Maximálna rýchlosť je pri oboch variantoch náhonu elektronicky ohraničená na 250 km/h.
Najkratšie brzdné dráhy i spontánne spomalenie vozidlu garantujú odľahčené vysokovýkonné keramické kompozitné brzdy AMG. Ich účinok sa neznižuje prehriatím (nedochádza pri nich k tzv. fadingu).
Ako štvorkolka zrýchli S 63 AMG z 0 na 100 km/h za štyri sekundy. S pohonom zadnej nápravy za 4,4 s. Priemerná spotreba (oproti predchodcovi až o 100 kg odľahčeného) nového modelu bola znížená na 10,1 litra, respektíve dosahuje pri variante 4MATIC s dlhým rázvorom 10,3 litra na 100 km.
S63 AMG je tiež prvé veľkosériové vozidlo, ktoré využíva kompaktný lítiovo-iónový akumulátor (78 Ah), ktorý nie je citlivý na chlad. Oproti bežnému má tiež nižšiu hmotnosť o viac ako 20 kg.
Športovo-exkluzívny charakter novinky umocňuje vylepšený ergonomickejší a priestrannejší interiér s logickejšou obsluhou ovládacích prvkov či novo vyvinutými sedadlami. Rovnako ako rozsiahla je sériová výbava.
Nový vysokovýkonný sedan S 63 AMG bude mať v septembri premiéru na autosalóne vo Frankfurte nad Mohanom. Objednať sa už dá aj na Slovensku.