Prvých 20 automobilov Citroën DS3 si prevzali výhercovia zákazníckej súťaže mobilného operátora Orange. Ďalšia dvadsiatka šťastlivcov dostane tieto vozidlá prémiového radu DS vo februári 2014.
Sympatické na prístupe importéra značky Citroën je, že výhercovia dostali autá obuté na zimných pneumatikách, pričom letnú sadu originálneho obutia mali zabalenú v kufri. Citroën im takisto vozidlá vopred prihlásil na dopravných inšpektorátoch v mieste ich bydliska, takže zákazníci spoločnosti Orange odchádzali s autami s evidenčnými číslami prakticky z celého Slovenska. Takýto ústretový prístup automobilovej značky pri odovzdávaní cien výhercom nebýva ani zďaleka bežný. Noví majitelia DS3 dostali ako bonus navyše 5 rokov záruky, ktorá platí aj pre ostatné modely radu DS.
„Zákazníkom rozdávame autá, pretože majú najbližšie ku konceptu mobility. Sme mobilným operátorom, auto je niečo, čo je v pohybe a mobilný telefón k autu svojím spôsobom patrí," konštatoval v rozhovore pre magazín FLEET riaditeľ spoločnosti Orange Slovensko Pavol Lančarič.
Prečo padla voľba na Citroën? „Snažíme sa vyberať značky tak, že ich jednak obmieňame, pretože sa nemôžeme viazať k jednej značke, a vyberáme model, ktorý je zaujímavý a atraktívny. Model DS3 je pre nás výbornou kombináciou: vyzerá sexi, získal množstvo ocenení a skvele nám zapadol do vianočného konceptu. No a na každý obchod treba dvoch. Potrebujete partnera, s ktorým viete vyriešiť záležitosti týkajúce sa záruky či propagácie. S Citroënom nespolupracujeme po prvý raz, takže to je aj odpoveďou na vašu otázku."
Úspešný rok pre Citroën
„Bolo pre nás cťou a potešením uspieť vo výbere po rade prémiových vozidiel, ktoré Orange odovzdával svojim zákazníkom v minulých rokoch," uviedol pre FLEET riaditeľ importéra Citroën Marc Bénier. „Vnímane to ako znamenie, že línia DS, z ktorej sa od uvedenia v roku 2010 predalo už vyše 400 000 vozidiel, sa stala úspešnou aj na Slovensku."
Údaje za celý rok ešte logicky nemáme k dispozícii, no všetko nasvedčuje tomu, že číslo 2013 sa zapíše do histórie Citroënu na Slovensku ako úspešné obdobie. „Za november sme zaznamenali najväčší rast na slovenskom trhu: rástli sme o 24 %, pričom trh klesol 7 %. Zvýšili sme podiel na trhu predaja spoločnostiam, ako aj súkromným zákazníkom – tu sme rástli o 65 % v porovnaní s vlaňajškom, takže sme veľmi spokojní," hodnotí Marc Bénier.
„Podarilo sa nám prebudiť spiacu krásavicu – C3 Picasso, ktorú sme opäť dostali na pozíciu lídra segmentu na slovenskom trhu, čo by malo byť normálne pre auto, vyrábané na Slovenska. Veľmi spokojní sme s modelom C4 Picasso – staršou aj novou generáciou, C4 zaznamenal vynikajúce čísla, Berlingo je stále lídrom segmentu, dobre sa darí aj modelu C5," hovorí riaditeľ importérskej organizácie.
Citroën svojim produktom línie DS verí, preto na ne poskytuje 5-ročnú záruku. Pri modeli DS3 je limitovaná najazdením 90 000 km, zákazníci si však môžu kilometrový nájazd predĺžiť ako opciu.
A aké plány má Citroën v roku 2014? „Vo Francúzsku máme príslovie Noblesse oblige, čo znamená, že úspech zaväzuje. Naším plánom je teda už neklesať, a hoci nepredpokladáme, že by sme mohli dosiahnuť taký strmý rast ako teraz, určite chceme konsolidovať to, čo sa nám podarilo v tomto roku. Máme na to všetky predpoklady, a to nám ešte pribudnú dva nové modely a dva výrazné facelifty."