Nová tvár, lepšia aerodynamika, upravené motory a viac výbavy – s tým všetkým prichádzajú nový Peugeot Boxer a Citroën Jumper.
Aktuálna, tretia generácia veľkých dodávok koncernu PSA sa na trhu ukázala už v roku 2006 a hoci sa svojimi úžitkovými schopnosťami a ekonomikou prevádzky stále drží v popredí, výrobcovia sa ju rozhodli výrazne omladiť. Podľa prehlásenia automobiliek bolo pri návrhu nových karosérií úlohou dizajnérov zachovať ich charakteristické tvary a vysoké úžitkové využitie, no zároveň im dodať moderný nádych a zabezpečiť, aby ste ich bezpečne spoznali aj zo vzdialenosti 500 m. Tvary kapoty sú inšpirované aktuálnymi dizajnovými líniami oboch francúzskych značiek a maskám chladičov nechýbajú chrómované detaily (v segmente úžitkových vozidiel stále nezvyčajný prvok), či hlavné svetlomety s integrovanými dennými svetlami (za príplatok denné LED svetlá).
Jednou z najväčších priorít konštruktérov PSA bolo, okrem zvýšenia životnosti celej konštrukcie, aj zlepšenie akustického komfortu v kabíne. Nový Jumper aj Boxer preto dostali karosériu s vyššou tuhosťou, prepracované mechanizmy posuvu bočných dverí, pevnejšie zadné dvere, novú koncepciu zavesenia tlmičov, masky chladiča s lepšou aerodynamikou (a menším hlukom produkujúcim počas jazdy) a samozrejme inovované motory HDi so spotrebami nižšími približne o 15 %. Celkom bude pre nové dodávky k dispozícii šesť naftových motorov – Hdi 110 (81 kW, 250 Nm), HDi 130 (96 kW, 320 Nm), HDi 150 (110 kW, 350 Nm), HDi 180 (130 kW, 400 Nm) a verzie označené e-HDi 130 a e-HDi 150 vybavené štart-stop systémom znižujúcim kombinovanú spotrebu o ďalších 0,5 l/100 km. Všetky motory budú štandardne ponúkané so šesťstupňovými manuálnymi prevodovkami. So znižovaním nákladov na prevádzku nesúvisia len nižšie prevádzkové spotreby nových motorov, ale aj ich servisné intervaly. Tie dokázal koncern PSA pri nových motoroch predĺžiť až na 48 000 km alebo dva roky, čo sa v kombinácii s používaním bezúdržbovej rozvodovej reťaze výrazným spôsobom podpisuje na znižovaní očakávaných servisných nákladov.
Pre uľahčenie práce
Okrem novej a komfortnejšej funkčnej kabíny uľahčí vodičovi život aj nový audiosystém s Bluetooth, USB, DAB (Digital Audi Broadcasting) a farebnou 5-palcovou dotykovou obrazovkou schopnou okrem ovládania multimediálnej výbavy aj zobrazovať obraz z cúvacej kamery. Čoskoro sa vo výbave objaví aj dokovacia stanica pre tablet s vlastnou prípojkou.
Jumper aj Boxer chcú zabojovať aj v oblasti svojich úžitkových schopností, prichádzajú tak aj s ponukou pneumatického odpruženia zadnej nápravy umožňujúcim zníženie zadnej časti pri nakladaní ťažších predmetov o 60 až 70 mm (v závislosti na dĺžke rázvoru). Systém taktiež udržiava stálu svetlú výšku a zlepšuje komfort pruženia naloženého aj prázdneho auta. Zadné krídlové dvere sa otvárajú v uhle 180 °, s voliteľnou výbavou dokonca až o 270 °, pričom prístup k nákladu zlepšujú aj bočné posuvné dvere na pravej (štandardne) alebo oboch stranách (voliteľná výbava).
Pre každého niečo
Nový Boxer aj Jumper budú ponúkané s tromi rázvormi (3 m, 3,45 m a 4,04 m), v štyroch celkových dĺžkach (L1, L2, L3, L4) a troch výškach (H1, H2, H3), čo spolu vytvára kombinácie plechových aj presklených furgonov s úložným priestorom od 8 do 17 m3. K dispozícii však budú aj ďalšie špecifické verzie, medzi ktorými nechýba valník s 3 alebo 7-miestnou kabínou, sklápače, či „holé" verzie určené na dostavbu (kabíny s podlahou, holé šasi, verzie pre karavany...). Osobitnou kategóriou sú komfortné verzie určené pre prepravu ľudí (Combi a minibusy určené pre 14 až 17 pasažierov). Celkové hmotnosti jednotlivých verzií sa tak pohybujú od 2,8 t (Light 328) až po 4 t (Heavy 440).
Viac odolnosti a vyššia životnosť
Pri testoch spoľahlivosti strávili inovované dvojičky 1500 hodín v teplotách v rozmedzí -20 °C až 40 °C (zisťovanie odolnosti mechanických, plastových a elektronických častí), absolvoval prejazdy cez slanú vodu (bez nasledujúceho oplachu) pre preverenie antikoróznej odolnosti a tesnosti podvozkových komponentov a podľa automobilky zvládol aj pol milióna testovacích cyklov otvárania a zatvárania dverí v teplotách -30 °C až 80 °C, čo má údajne simulovať veľmi intenzívne používanie auta počas 10 rokov.
Do predaja sa nové dodávky dostanú v druhom štvrťroku 2014.