Až doteraz boli vyhodnocovacími nástrojmi pri nehodách skúšobné figuríny, tzv. dummies. Virtuálne modely ľudí v počítači však môžu znázorniť naše biomechanické vlastnosti oveľa špecifickejšie.
Virtuálni ľudia majú slúžiť na to, aby pri vývoji nových áut a ich bezpečnostných systémov poskytli vďaka simuláciám na počítači ešte presnejšie a hlbšie analýzy nehôd. Na tento účel sa musia virtuálne modely ľudí vymodelovať anatomicky a biomechanicky mimoriadne reálne. Až potom môžu simulácie na počítači poskytnúť výsledky, ktoré sa zhodujú so skutočnosťou.
Vývoj virtuálnych ľudí je časťou programu, na ktorom spolupracujú inžinieri značky Mercedes-Benz a odborníci v oblasti úrazovej chirurgie z kliniky v Stuttgarte. Budú pracovať i na lekárskom vyhodnotení bezpečnostných inovácií, ako napríklad nafukovacieho bezpečnostného pásu (beltbag) značky Mercedes-Benz.
Spoluprácu kliniky Stuttgart s Daimler AG inicioval profesor Dr. Christian Knop, primár kliniky úrazovej chirurgie a ortopédie v nemocnici sv. Kataríny. Ako prvý projekt sa rozbehla spoločná úrazová štúdia. V jej rámci skúmajú úrazoví chirurgovia stuttgartskej kliniky podľa presne zadaných úloh, akým spôsobom sa pri nehodách zranili cestujúci v osobných motorových vozidlách Mercedes-Benz, aká bola závažnosť ich zranenia a odhadujú zdravotné následky nehôd.
Tieto údaje môžu výskumníci nehôd značky Mercedes-Benz dať do súvislosti s vozidlami poškodenými nehodou, a tak oveľa presnejšie ako doteraz analyzovať, ako vznikli zranenia. Okrem toho sa lekári stuttgartskej kliniky pýtajú svojich pacientov, s ich súhlasom, na priebeh nehody. Etická komisia kliniky Stuttgart schválila tento projekt, všetky údaje zostávajú, samozrejme, anonymné.