Po reprezentatívnom sedane triedy C pretavil Mercedes-Benz najnovšie technológie aj do jeho štýlovej kombi verzie. Čakajte ju v septembri 2014.
V Mercedese evidentne vedia, aký technologický poklad v novej triede C majú. V tlačových správach súvisiacich s predstavovaním jej kombi verzie sa to preto namiesto slov ako praktickejší, či rodinnejší hemží skôr slovami štýlový, emocionálny, športový, či luxusný. Predstavitelia automobilky sa skutočne snažia svojmu novému kombi dodať punc exkluzívneho high-tech tovaru, ktorý nemá byť voľbou rozumu, ale emócií a chuti po elegantnej originalite. Otvorene však treba priznať, že konštruktéri dali novej triede C do vienka toľko technologických, či výbavových noviniek, že naň momentálne žiadny iný zástupca strednej triedy nemá. Prezývka „malé Esko" je tak v tomto prípade na mieste.
Väčší a skutočne praktickejší
Pri opise batožinového priestoru, teda miesta, v ktorom sa od sedanu nové kombi líši najvýraznejšie, je však jasné, pre koho je nové „Céčko" určené. Predovšetkým pre aktívne žijúcich zákazníkov, ktorí so sebou vozia viac vecí, či majú rodiny s veľkými prepravnými požiadavkami. V porovnaní s doterajším kombi triedy C je novinka dlhšia o celých 96 mm (celkom 4702 mm), širšia o 40 mm (1810 mm) a čo je asi najdôležitejšie, jej rázvor narástol o 80 mm na konečných 2840 mm. S nárastom vonkajších rozmerov súvisí aj väčšia kapacita priestoru pre batožinu, základný objem kufra tak narástol na 490 l (po sklopení operadiel 1510 l). Podľa predstaviteľov automobilky majú zadní pasažieri teraz v pozdĺžnom smere o 45 mm viac miesta na nohy, vzdušnejšie by však mali mať aj v oblasti lakťov a nad hlavami. Variabilitu kufra zlepšuje rozdelenie zadného sedadla v pomere 40:20:40 (doteraz len 60:40), či elektrické odklápanie zadného deleného sedáku tlačidlom priamo z kufra. Elektricky ovládané je aj veko batožinového priestoru, Mercedes-Benz do kombi triedy C dodáva aj systém Hands-free access, vďaka ktorému sa veko kufra otvára aj zatvára bezdotykovo (bez použitia rúk, len pomocou pohybu nohy pod zadným nárazníkom).
Hliník v hlavnej úlohe
Väčšie vonkajšie rozmery a pevnejší skelet novej kombi verzie sa vôbec neodrazili vo vyššej hmotnosti auta, naopak, novinka je až o 65 kg ľahšia. Postaral sa o to hliník, ktorý sa na celkovej konštrukcii triedy C podieľa takmer z polovice (49 %). S nízkou hmotnosťou následne súvisia aj lepšie dynamické schopnosti auta a ekonomika jeho prevádzky. Na pohon slúžia výlučne motory spĺňajúce emisnú normu Euro 6, sú vybavené štart-stop systémami a v porovnaní s predchodcom sú v priemere o 20 % úspornejšie. Naftové štvorvalce BlueTEC vybavené systémom selektívnej katalytickej redukcie (SCR) ponúkajú výkonové rozpätie od 85 kW/115 k do 150 kW/204 k, zatiaľ čo benzínové štvorvalcové motory BlueDIRECT prichádzajú s výkonmi 115 kW/156 k až 245 kW/333 k. V ponuke nechýba ani hybridná verzia C 300 BlueTEC HYBRID kombinujúca turbodiesel s objemom 2,2 l (150 kW/204 k) a elektromotor s výkonom 20 kW/27 k, ktorej kombinovaná spotreba je 3,8 l/100 km. V blízkej budúcnosti sa objaví ešte výkonnejšia verzia C 350 HYBRID s technikou Plug-In a výkonom 155 kW/211 k + 50 kW/68 k.