Škoda elektrizuje novú štúdiu

0
0
0
s2smodern

Prednú nápravu poháňa motor 1.4 TSI v kombinácii s elektromotorom.Nové SUV Škoda sa predstaví ako plug-in hybrid. Štúdia VisionS na autosalóne v Ženeve ukáže nielen dizajn, ale aj techniku horúcej novinky.


Auto akceleruje so systémovým výkonom 165 kW (225 k) z 0 na 100 km/h za 7,4 s a dosahuje maximálnu rýchlosť takmer 200 km/h. Na 100 km jazdy si vystačí v normovanom cykle s 1,9 litrami benzínu (45 gramov CO2 na kilometer). VisionS prejde v čisto elektrickom režime až 50 km, s oboma druhmi pohonu prejde na jedno tankovanie / nabitie až 1000 km.
Spaľovací motor 1.4 TSI s výkonom 115 kW (156 k) a krútiacim momentom 250 Nm spolupracuje s elektromotorom s trvalým výkonom 40 kW a maximálnym krútiacim momentom 220 Nm. Ten je integrovaný do šesťstupňovej prevodovky DSG, ktorá prenáša výkon na predné kolesá.

Pohon 4x4 bez kardanu
Pri zadnej náprave je umiestnený druhý elektromotor s výkonom až 85 kW, s maximálnym krútiacim momentom 270 Nm, ktorý pracuje nezávisle na pohone prednej nápravy. Štúdia má teda inteligentný pohon všetkých kolies, ktorý sa zaobíde bez mechanického prepojenia pohonu predných a zadných kolies.
Medzi všetkými tromi motormi vládne veľmi flexibilná súhra: vodič môže voliť medzi niekoľkými prevádzkovými režimami - od čisto elektrického pohonu až po nabíjací modus, vždy s cieľom dosiahnutia maximálnej efektivity. Lítium-iónové akumulátory s kapacitou 12,4 kWh sú uložené pred zadnou nápravou.
S dĺžkou 4,70 m, rázvorom 2,79 m, šírkou 1,91 m a výškou 1,68 m je Škoda VisionS výrazne väčšia ako menšie SUV Yeti. Automobil, postavený na báze modulárnej platformy (MQB) koncernu Volkswagen, je prvým vozidlom značky Škoda sa šiestimi sedadlami usporiadanými v troch radoch.
Druhý elektromotor s výkonom až 85 kW a s maximálnym krútiacim momentom 270 Nm je umiestnený pri zadnej náprave.



ABM LogoCMYK

FLEET firemné automobily: online magazín pre stratégie riadenia firemných flotíl