Aplikácie na zdieľanú jazdu ako Uber a Lyft, ktoré nahrádzajú klasické taxíky, vďaka svojej agresívnej marketingovej politike razantne rastú. A budú aj ďalej, vstupujú totiž na perspektívne ázijské trhy.
Platformy, ktoré si berú ako províziu spravidla 20 % z príjmu vodičov, zvýšia svoje výnosy za nasledujúce štyri roky zo súčasných 3,3 miliardy na 6,5 miliardy USD. Štúdia spoločnosti Juniper Research tiež tvrdí, že vďaka podpore vodičov, flexibilnému pracovnému času a novým obchodným modelom pritiahnu tieto aplikácie ďalších ľudí, ktorí pre ne budú jazdiť.
Zvýšené tržby čakajú Uber aj vďaka prieniku na nové trhy. Kým v Číne zápasí s prekážkami, zameral svoju pozornosť na Indiu a Thajsko. Vo februári oznámil zámer spustiť v Indii službu Uber MOTO, teda taxi na motocykloch. To mu otvára obrovské príležitosti, so svojím prístupom má šancu dosiahnuť vysoký trhový podiel, keďže len v meste Bangalore je registrovaných 3,5 milióna motocyklov. V Indii mu neprekáža ani legislatíva – objednávanie mototaxíkov už ponúkajú dve lokálne aplikácie.
(Foto: Uber)