V závode v japonskej Oppame začal Nissan využívať autonómne vozidlá Leaf. Prevážajú po areáli vyrobené autá a nepotrebujú vodiča.
Leaf pritom využíva technológiu Inteligentného odtiahnutia vozidiel (Intelligent Vehicle Towing – IVT). Na rozdiel od bežných automatizovaných vodiacich systémov, ktoré sa využívajú pri preprave dielov a často si vyžadujú inštaláciu koľajníc alebo rozsiahle využitie magnetickej pásky, nepotrebuje tento systém žiadnu dodatočnú infraštruktúru. Ťažné vozidlo je vybavené zostavou kamier a laserových skenerov, ktoré detegujú značenie jazdných pruhov, obrubníky a potenciálne prekážky či riziká v okolí.
Vyhodnotením týchto informácií a ich spojením s mapovými dátami vypočítava ťažné vozidlo svoju polohu a samostatne zvláda trasu do cieľového bodu. Vozidlo dodržiava maximálnu povolenú rýchlosť predpísanú pre areál závodu a ak pred sebou zaznamená prekážku alebo možné riziko, automaticky zastaví. Keď vyhodnotí, že je cesta voľná, pokračuje v ceste.
Ak sa zmení výroba alebo trasy na prepravu vozidiel, odťahovú trasu je možné jednoducho upraviť. Všetky ťažné vozidlá bez vodičov sú napojené na centrálny systém riadenia dopravy, ktorý monitoruje polohu, rýchlosť, zostávajúcu kapacitu batérie a prevádzkový stav každého z nich.
Doterajší logistický systém v závode Oppama využíval tím vodičov, ktorí dopravovali hotové vozidlá z konca výrobnej linky na príslušné mólo, kde sa potom nakladali na nákladné lode. Zavedenie IVT umožní automobilke Nissan zlepšiť prevádzkovú efektivitu.