Hoci je to pracovný stroj, v správnej konfigurácii vie poslúžiť rodine a zároveň odviezť kopec nákladu. Testovali sme pomyselný vrchol modelového radu Caddy – predĺženú verziu Caddy Maxi 2.0 TDI DSG.
Máte pocit, že VW Caddy je čistokrvný pracovný „nástroj“? Vo fabrike Volkswagenu majú evidentne iný názor. Počas klasického redakčného testu nám to dokazovali vrcholnou verziou VW Caddy Maxi, vybavenou naftovým štvorvalcom 2.0 TDI, dvojspojkovou prevodovkou DSG a všemožnou luxusnou a bezpečnostnou výbavou na palube.
Okrem bohatej výbavy by mohol byť motiváciou k nákupu tejto verzie práve tretí rad sedadiel. Ten je tu totiž vďaka celkovej dĺžke auta natiahnutej o 47 cm naozaj použiteľný (dokonca aj pre dvoch dospelých). Len pre predstavu, v oblasti ramien je Caddy Maxi v druhom aj treťom rade takmer rovnako široký a aj v treťom rade majú jeho zadní cestujúci nad hlavou viac miesta ako v súčasnom Golfe Variant. A ako sa do tretieho radu nastupuje? Vďaka širokým posuvným dverám na oboch stranách karosérie bez najmenších problémov. Parkovanie s karosériou dlhou takmer 5 metrov nie je nič pre slabé povahy, v úzkych priestoroch treba navyše pamätať aj na trojmetrový rázvor. Ako sme však počas testu zistili, rýchlo sa na to dá zvyknúť a viac ako celkovú dĺžku začnete v konečnom dôsledku oceňovať obrovský batožinový priestor. Aj v sedemmiestnej konfigurácii tu totiž môžete prevážať až 530 l nákladu. Ak sa rozhodnete zadný rad sedadiel vybrať, prepravná kapacita auta sa zvýši na 1350 l. Ani by preto nemalo prekvapiť, že len s dvomi prednými sedadlami sa Caddy Maxi zmení na dodávku s kapacitou 3880 l.
Komfortný „úžitkáč“
Tuhá zadná náprava, vysoká užitočná hmotnosť (807 kg) a krabicovitá karoséria, pôsobiaca ako veľká ozvučnica, nie sú ideálnymi predpokladmi na dlhé služobné cesty, či rodinné výlety. Napriek tomu sa konštruktérom koncernu VW podarilo charakter auta naladiť tak, že aj pri čiastočnom zaťažení neduní a jeho komfort je aj pre zadných pasažierov viac než slušný. Multivan to samozrejme nie je, ani Caddy z vás však na zlých cestách dušu nevytrasie. Dlhý rázvor sa navyše stará o príkladnú pozdĺžnu stabilitu a imunitu voči bočnému vetru. S testovaným autom tak bez najmenších problémov zvládnete aj dlhé presuny.
Ťažká váha
Bohatá bezpečnostná a komfortná výbava, predĺžená karoséria a silný motor s dvojspojkovou prevodovkou stoja za pohotovostnou hmotnosťou presahujúcou 1,6 t. Tá sa navyše po úplnom naložení zodvihne až na 2,4 t a to je už aj na motor s výkonom 110 kW a krútiacim momentom 340 Nm celkom dosť. Nie že by agregát autu nestíhal, v niektorých situáciách však cítite, že musíte za volantom viac predvídať. Rovnako výkonný Golf Variant sa napríklad z 50 na 90 km/h dostane o dve sekundy skôr, pri zrýchlení zo 60 na 120 km/h sa rozdiel v natiahne dokonca na 5 s. Napriek tomu sa jazda aj s naloženým autom dá stále označiť za relatívne svižnú. V čom však Caddy nezaváhal ani raz, bola spotreba. Testovací úsek z Banskej Bystrice do Revúcej zvládol prejsť za 4,6 l/100 km, pričom ani na diaľnici sa pri ustálenom tempe 130 km/h nedostal cez sedemlitrovú hranicu.