Predstavenie: VW Touareg III

0
0
0
s2smodern

Nemecká automobilka Volkswagen predstavila na autosalóne v Pekingu novú edíciu svojho SUV. Na pomery Volkswagenu prináša okrem novej techniky aj radikálne zmenený vzhľad.

Miesto predstavenia vysvetľuje fakt, že Čína je najrýchlejšie rastúcim trhom pre túto triedu vozidiel a ide o najväčší trh tejto značky. Vlajková loď prináša konektivitu novej éry, nové vnímanie asistenčných systémov, osvetlenia, komfortných systémov a systémov infotainmentu. Výrobca taktiež sľubuje vysoký komfort jazdy. Medzi zaujímavé asistenčné prvky patria videnie v noci Night Vision, systém pre jazdu v dopravnej zápche, systém Front Cross Traffic Assist na bezpečný výjazd z miest s obmedzeným výhľadom, či adaptívne LED svetlomety IQ.Light. Palubnú dosku obsadia plne digitálny Innovision Cockpit, displej infotainmentu Discover Premium, k dispozícii bude head-up displej novej generácie.

Na začiatku predaja v druhom polroku bude nový Touareg v Európe k dispozícii s inovovanými šesťvalcovými motormi. Základným je naftový 3.0 TDI V6 (170 kW/231 k; 500 Nm). Jeho výkonnejšia verzia poskytuje 210 kW (286 k) a 600 Nm. Benzínovú alternatívu predstavuje turbodúchadlom prepĺňaný 3.0 TSI V6 (250 kW/340 k; 450 Nm). V budúcom roku doplní ponuku naftový 4.0 TDI V8 (310 kW/421 k; 900 Nm). Všetky pohonné jednotky sa budú štandardne kombinovať s 8-stupňovou automatickou prevodovkou a systémom stáleho pohonu všetkých kolies 4MOTION. Podvozok sa môže okrem toho pochváliť aktívnou kompenzáciou náklonu a riadením zadných kolies. Naporúdzi budú taktiež pneumatické pruženie novej generácie a tlmiče s elektronickou reguláciou charakteristiky. Volkswagen Touareg sa vyrába od roku 2002 precelý svetový trh v Bratislave.

VW Touareg III (2018) VW Touareg III (2018) VW Touareg III (2018)

 

Tvary novinky odrážajú aktuálny dizajnový jazyk značky Volkswagen. Predné LED svetlomety sa skladajú zo 128 diód na každej strane. Dĺžka karosérie narástla až o 8 cm, zmenili sa aj celkové proporcie auta umožňujúce lepšie využitie vnútorného priestoru. Dominantou nového kokpitu je plne digitálny združený prístroj - Innovision Cockpit s uhlopriečkou 30,5 cm. Displej infotainmentu Discover Premium má uhlopriečku dokonca 38,1 cm.
Rázvor náprav ostal nezmenený, novinka (na obr. hore) však dostala dlhšie previsy. Nové disky kolies môžu mať priemer 18 až 21 palcov. Nechýba ani športovo orientovaná verzia R-Line (na obr.). Kufor narástol o celých 113 l (zo základných 697 na 810 l).
Skelet auta obsahuje 52 % ocele a 48 % hliníka. Tuhosť skeletu je prvoradá, aj novinka má preto nakladaciu hranu pomerne vysoko - viac ako 80 cm nad zemou. Nový podvozok dostal elektromechanicky ovládané priečne stabilizátory obmedzujúce bočné náklony karosérie.
Novinkou je aj riadenie zadných kolies. Napriek väčšej karosérii je novinka o 106 kg ľahšia ako predchodca. Asistent cúvania s prívesom príde pri takto veľkom SUV naozaj vhod.

ABM LogoCMYK

FLEET firemné automobily: online magazín pre stratégie riadenia firemných flotíl