Predstavenie: Kia Ceed

0
0
0
s2smodern

Najdôležitejší model značky Kia pre Európu, Ceed, prichádza v svojej už tretej generačnej podobe. A Kia popri verzii hatchback zároveň predstavila variant kombi.

Bez apostrofu, ale väčší. Okrem iných zmien, ktoré si zhrnieme v nasledujúcich riadkoch, sa totiž mení aj písaná podoba označenia tohto modelu. Tou zmenou je, že vypadne čudne pôsobiaci postrof. Pribudli však milimetre priestoru pre posádku. Zlepšila sa hodnota šírky v oblasti ramien, a to vďaka zväčšeniu celkovej šírky vozidla o 20 mm (1800 mm), priestor pred kolenami a nad hlavou zadných cestujúcich narástol vďaka novej pozícii zadných sedadiel. V hatchbackovej podobe si novinka zachovala dĺžku (4310 mm) aj rázvor (2560 mm) predchodcu, jej celková výška však klesla o 23 mm (1447 mm). Rast objemu, okrem priestoru pre posádku, zaznamenalaj batožinový priestor, ktorý má po novom základný objem 395 litrov (380 litrov pri predchodcovi). Model SW, ako Kia tradične označuje svoje kombíky, podrástol rozmerovo aj v rámci dĺžky. Tej pribudlo 90 mm (4600 mm celkovo). Predný previs bol pritom skrátený a rázvor si zachováva rovnakú dĺžku (2650 mm), takže všetky pridané milimetre smerovali za zadnú nápravu. Aj vďaka tomu sa Ceed SW môže pochváliť batožinovým priestorom so základným objemom 600 litrov, čo je jedna z najväčších hodnôt v triede.

Podvozok využíva novú podvozkovú platformu K2, boli vylepšené aj podvozkové časti z hľadiska pruženia a tlmenia. Zadná náprava si ponecháva nezávislé zavesenie kolies, popracovalo sa aj na odozve, ktorú má poskytovať riadenie vozidla. Pri ponuke komfortu určite nastane progres aj v novo spracovanom interiéri, kde bolo hlavným cieľom dosiahnuť čo najlepšiu ergonómiu, kvalitu spracovania a použitých materiálov. Z hľadiska ergonómie je dôležitý multifunkčný volant, ale aj napríklad dostatočne vysoko umiestnený dotykový displej. K prvkom, ktoré zlepšujú komfort, možno určite zarátať dvojzónovú klimatizáciu s prieduchmi aj pre zadných pasažierov, vyhrievané a ventilované predné sedadlá, vyhrievanie volantu. Novinkou je aj vyhrievané čelné sklo s takmer neviditeľnými prúžkami vyhrievania. V prípade verzie kombi sú ako príjemný komfortný prvok k dispozícii aj automaticky sa otvárajúce (bez kopania, či mávania nohami) dvere batožinového priestoru. Samozrejmosťou je aj množstvo bezpečnostných systémov, patria medzi ne stráženie jazdného pruhu a bezpečnostnej vzdialenosti, ako aj systém ochrany pred čelnou zrážkou. Vozidlo tiež môže byť vybavené aktívnym tempomatom s funkciou úplného zastavenia a pohnutia sa.

Spolu s prísnejšou emisnou normou Euro 6d (platná od septembra 2018) prichádzajú aj mierne modifikované benzínové agregáty, jeden naftový agregát je výrazne inovovaný. Základnou pohonnou jednotkou je benzínový atmosférický štvorvalec 1.4 MPi s maximálnym výkonom 74 kW (100 k) a krútiacim momentom 134 Nm. Druhým v ponuke je prepĺňaný trojvalec 1.0 T-GDI (88 kW/120 k, 172 Nm), vrcholom benzínovej ponuky je prepĺňaný štvorvalec 1.4 T-GDI (103 kW/140 k, 242 Nm). Naftová ponuka bude mať zdvihové objemy 1,6 litra, pričom novému agregátu už bude pri čistení NOx pomáhať katalyzátor SRC a močovina AdBlue. Tento agregát sa bude dodávať v dvoch výkonových variantoch (85 kW/115 k, 280 Nm a 100 kW/136 k, 280 Nm).

Novinka je o 20 mm širšia (1800 mm) a 23 mm nižšia (1447 mm), čo vytvára jej športovejšiu siluetu. Jej dizajn je opäť návrhom štúdia vo Frankfurte nad Mohanom. Rázvor náprav 2650 mm ostal nezmenený. Predný previs je kratší, zadný sa zasa predĺžil. Kombi SW je teraz celkovo o 90 mm dlhšie (4600 mm).
Nový Ceed sa svojimi tvarmi opäť priblížil hlavným európskym konkurentom. Útočí najmä na nemeckú konkurenciu. Lepšie materiály aj spracovanie, vylepšená ergonómia, to sú hlavné zbrane novinky. Displej na stredovom paneli je teraz podstatne vyššie. Hatchbacku narástol objem kufra o 15 l (na 395 l).
Vývoj vidieť aj v kufri auta - čalúnené boky, rovná podlaha, žiadny vnútorný prah... Ceed má byť predovšetkým praktický spoločník. Disky kolies môžu mať priemer 15, 16 alebo 17 palcov. Navigačný systém je spojený s 8-palcovým dotykovým displejom.
Kia nezabúda ani na praktickú stránku veci, odkladacie priestory a potrebné nabíjacie porty sú v novinke pekne po ruke. Zadné LED svetlá tvoria nový a nezameniteľný svetelný "podpis" Ceedu. Kombi SW má zadný sedák delený v pomere 40:20:40. Objem jeho kufra narástol na 600 l.

ABM LogoCMYK

FLEET firemné automobily: online magazín pre stratégie riadenia firemných flotíl