K luxusným dodávkam, fungujúcim ako pojazdné kancelárie, sa pripája aj Peugeot Traveller Business. Testovali sme jeho vrcholnú verziu VIP Long s motorom 2.0 BlueHDi a automatickou prevodovkou.
Jeho kabínu konštruktéri koncipovali ako priestor na prácu alebo relaxačný oddych v samostatných kožených kreslách. Tak aspoň tvrdí fabrika, pravdou však je, že sedadlá druhého radu sú otočné smerom vzad, v strede kabíny je praktický rozkladací konferenčný stolík a súkromie vám postráži extra silné tónovanie zadných bočných okien. Jednoducho povedané, pojazdný pracovný salónik ako vyšitý. Samozrejme, k nemu patrí výkonná multimediálna výbava a konektivita na aktuálnej úrovni. Traveller Business tak posádke ponúka nielen samostatnú automatickú klimatizáciu s jemným rozptyľovaním vzduchu pre zadnú časť, náladové LED osvetlenie kokpitu, či USB a zásuvky s napätím 220 V, ale aj 7-palcový dotykový displej s funkciou Mirror Screen umožňujúcou využívať aplikácie z mobilného telefónu, 3D online navigáciu s hlasovým navádzaním a rôzne online služby.
V bezpečnom náručí
Silný motor s maximálnym výkonom 130 kW (177 k) dokáže pojazdnú „kanceláriu“ zrýchliť z 50 na 90 km/h už za 5,5 s, konštruktéri ju preto vybavili aj patričnou porciou asistenčnej a bezpečnostnej výbavy. Traveller dokáže čítať značky, kontrolovať mŕtve uhly, automaticky prepínať diaľkové svetlá, udržiavať auto v jazdnom pruhu, aktívnym tempomatom kontrolovať odstup od áut vpredu, aktuálnu rýchlosť premietať na head-up displej, okrem toho pri parkovaní v úzkych priestoroch vie pomáhať vodičovi 180° pohľadom zhora a obrazom z cúvacej kamery, ktoré sa zobrazujú na displeji v strede.
Luxus pre šiestich
Šesťmiestna konfigurácia znamená absolútny komfort pre všetkých členov posádky. Každý cestujúci má k dispozícii samostatné kožené kreslo s nastaviteľným sklonom operadla, samostatnými lakťovými opierkami a prakticky neobmedzenou možnosťou pozdĺžneho posúvania v koľajničkách na podlahe. Pochváliť musíme aj ľahkú manipuláciu so sedadlami, a to nielen ich otáčanie o 180°, ale najmä ich vyberanie z koľajničiek a opätovnú inštaláciu. Kreslá sú navyše relatívne ľahké a normálny chlap to zvládne aj bez cudzej pomoci (na rozdiel od mnohých konkurenčných modelov). Počas jazdy je v kabíne Travellera príjemné ticho. Svoj podiel na tom však nemá len dobré odhlučnenie a nízky aerodynamický šum, ale aj automatická prevodovka udržiavajúca motor v nízkych otáčkach. Kým napríklad konkurenčný Renault Trafic točí pri diaľničnom tempe 130 km/h rovných 2500 ot./min, štvorvalec Travellera má pri rovnakej rýchlosti len 2050 otáčok. Automatická prevodovka radí na vyšší stupeň bežne už pri 1900-2000 ot./min, takže väčšinu času motor strávi pod touto hranicou. Ak však treba, nemá problém dosiahnuť 4400 otáčok a vystreliť auto z 0 na 100 km/h za 11,0 s.
Deväťlitrový expres
Dvojtonová pohotovostná hmotnosť a vysoká karoséria ešte nemusia automaticky znamenať vysokú spotrebu. Z Banskej Bystrice do Revúcej sa Traveller Business VIP dostal len za 6,2 l/100 km. Pri diaľničnom tempe sa však do popredia dostáva aerodynamický odpor ovplyvnený aktuálnym počasím. Kým v ideálnych podmienkach pri rýchlosti 130 km/h Traveller „žerie“ približne 8,5 l/100 km, tak pri jemnom protivetre sa veľmi rýchlo dostane až za deväťlitrovú hranicu.
Peugeot Traveller Business VIP - Technické údaje
Peugeot Traveller Business VIP - Rozmery
FOTOGALÉRIA