Predstavenie: Škoda Citigo

0
0
0
s2smodern

Citigo sme testovali so slabšou verziou benzínového trojvalca.Jej revírom je mesto. Jej zbraňou je spotreba, obratnosť, komfort a dizajn. Jej nepriateľmi sú všetky miniautá. Zničí ich?

Pri mestskom miniaute ide aj o peniaze. Začali sme preto pekne od podlahy a na test sme vybrali Škodu Citigo v trojdverovej verzii s benzínovým motorom 1.0 MPI v nižšej výkonovej verzii 44 kW /60 k (silnejšou alternatívou je rovnaký motor s výkonom 55 kW/ 75 k). A siahli sme po druhom stupni výbavy Ambition, ktorý sa podľa nás výrazne vyplatí. Rozdiel oproti najnižšej Active je iba 600 €, za ktoré dostanete elektrické ovládanie okien, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča, systém Easy Entry predných sedadiel, delené a sklopné zadné operadlo, prístrojový panel High a ďalších šesť prvkov, ktoré už nebudeme rozpisovať. Tomu sa hovorí dobrý obchod. ESP nie je na našom trhu štandardom v žiadnej výbave, ale dá sa ku každej dokúpiť za príplatok 256 eur.

Little big man
V meste je Citigo skvelé. Úžasne sa s ním parkuje vďaka rozmerom, ale aj fantastickej obratnosti sa s ľahkosťou vtesnáte do akejkoľvek medzierky. Až tak neprekážajú ani dlhé dvere trojdverovej verzie, keďže aj pri kolmom parkovaní máte vďaka šírke vozidla 1,64 m ešte dosť miesta po stranách.
Neznamená to však, že by Citigo bolo vnútri malé. Predné sedadlo si ani basketbalisti nemusia posúvať celkom dozadu, vďaka jeho výškovému nastaveniu sa dá nájsť dobrá poloha aj za iba výškovo nastaviteľným volantom. Predné operadlá sú celistvé vrátane opierok hlavy, ktoré si tým pádom nemôžete nastaviť. Vďaka výške operadiel to ale neprekáža ani z hľadiska pohodlia, ani komfortu. Vzadu je miesta na tento segment dosť, strecha netlačí na hlavu ani dvojmetrovej postave.
Na vrchu pódia stojí Citigo v rátaní objemu kufra. Jeho 251 litrov je v porovnaní základných hodnôt pri nesklopených sedadlách rekordom triedy vozidiel kategórie mini. Najmenšia škodovka za to vďačí hĺbke batožinového priestoru. Pod jeho dno sa ešte zmestila dojazdová rezerva, čo už dnes nie je samozrejmosťou. Po sklopení operadiel dostanete 951 prepravných litrov, ale aj poriadne veľký schod.

Mesto aj diaľnica
Citigo už podľa svojho mena patrí do mesta. Komfortne odfiltruje nerovnosti ciest, pričom veľmi slušne drží zvolenú stopu, akoby ignorovalo pomer rázvoru a výšky karosérie. Trojvalcový motor ide zamatovo, jemné vibrácie cítite iba na voľnobehu. Aj tie sú v porovnaní s inými trojvalcami zanedbateľné. Agregát je nielen dobre vyvážený, ale aj uložený vo veľkých gumených silentblokoch, uchytených v kovových rámoch, ktoré izolujú jeho pracovný pohyb od karosérie.
Výkon 44 kW ľahkému autu stačí, ak chcete akcelerovať, stačí prekonať 3000 otáčok a motor ťahá s chuťou a radosťou. Pritom nie je náročný na palivo. Spotreba v meste pohybovala od 4,5 do 5,5 l/100 km v závislosti od hustoty premávky a spôsobu jazdy. V kombinovanom režime nebol problém zajazdiť za 4,2 litra. A litrový motor sa vďaka sprevodovaniu 5-stupňovej manuálnej prevodovky nezľakne ani diaľnice: tú zvláda za zhruba päť litrov na sto.
Najnovšia Škoda nevyzerá zvonku ani vnútri ako detská hračka, ale ako dospelé auto. Jednoduché, ale účelné ovládacie prvky v interiéri. Prístroje: absolútna klasika. Odnímateľná navigácia zobrazuje aj výstupy palubného počítača.  Opierky hlavy sú súčasťou operadiel, vzhľadom na ich výšku je to v poriadku. Hlboký kufor je krátky, ale odvezie dosť.Po sklopení sedadiel sa kapacita zvýši na takmer 1000 litrov. Veľké plus: pod dnom je ešte dojazdová rezerva.

ABM LogoCMYK

FLEET firemné automobily: online magazín pre stratégie riadenia firemných flotíl