Zabudnite na Auris, Corolla je späť. Automobilka Toyota sa po rokoch znova vracia k osvedčenému menu, novinka prichádza tradične v troch karosárskych verziách.
V Toyote pochopili, že európski zákazníci majú radi tradície a na meno celosvetovo najpredávanejšieho automobilu v histórii nie je rozumné zabúdať. Po rokoch tak Japonci posielajú Auris do histórie a jeho miesto opäť zaujme úplne nová Toyota Corolla. A opäť v troch karosárskych verziách, tešiť sa tak môžete na päťdverový hatchback, praktické kombi a elegantný sedan. Z technického hľadiska je zaujímavé, že kombi Touring Sports aj sedan využijú podvozok s rázvorom predĺženým na 2700 mm (hatchback má 2640 mm).
Na nových základoch
Novinka Toyoty je postavená na úplne novej podvozkovej platforme TNGA (Toyota New Global Architecture). Tá v koncerne nahradí až tri doterajšie platformy, čo znamená, že ide o mimoriadne variabilnú podlahovú plošinu, schopnú slúžiť niekoľkým, rozdielne veľkým modelom. Fabrika sľubuje viac pevnosti v ohybe aj krute, vyššiu kvalitu celého skeletu a čo je pre dnešných zákazníkov asi najdôležitejšie, veľmi emotívny dizajn pre všetky karosárske verzie. Pri pohľade na novinku je jasné, že Corolla dala zbohom konzervatívnemu prístupu a nehodlá sa krčiť niekde v kúte. Jej tvary sa popri aktuálnych európskych konkurentoch rozhodne nestratia. Majú šmrnc, nechýba im elegancia a pôsobia dynamicky. V Toyote skrátka našli správny recept. V kabíne zostáva Corolla zdržanlivá a namiesto dizajnových experimentov a výstrelkov ponúka štíhlu a jednoducho tvarovanú palubnú dosku, ktorá je opticky oddelená od štíhleho stredového tunela. Konštruktéri zachovali aj prehľadne rozmiestnené tlačidlá, vylepšili ich ergonómiu a sľubujú veľa odkladacích priestorov. Samozrejmosťou sú bezpečnostné asistenčné systémy na aktuálnej úrovni, v ponuke preto nájdete systém udržiavania auta v jazdnom pruhu, sledovanie mŕtveho uhla, upozornenie na opustenie jazdného pruhu, sledovanie okolitej premávky pri cúvaní z parkovacieho miesta, systém automatického prepínania diaľkových svetiel, predkolízne brzdenie, či adaptívny tempomat. Kombi verzia Touring Sports ponúkne elektricky ovládané veko batožinového priestoru, sklápanie zadného deleného operadla páčkami priamo z kufra a základný objem presahujúci 600 l (hatchback 361 l).
Benzín aj elektrina
Jediným konvenčným pohonom novinky je prepĺňaný benzínový štvorvalec 1.2 Turbo (85 kW/115 k), známy už z Aurisu. Omnoho zaujímavejšia je však ponuka hybridných pohonov 4. generácie. Tie ponúka Corolla rovno dva. Prvým je verzia 1.8 Hybrid, kombinujúca benzínový štvorvalec s maximálnym výkonom 72 kW/98 k a trakčný elektromotor so spoločným výstupným maximálnym výkonom 90 kW (122 k), zatiaľ čo náročnejších zákazníkov, vyhľadávajúcich dynamickejšiu jazdu, uspokojí verzia 2.0 Hybrid s benzínovým dvojlitrom (112 kW/152 k) s celkovým výstupným maximálnym výkonom 132 kW (180 k). Obidve hybridné verzie majú udávanú zhodnú maximálnu rýchlosť 180 km/h, no kým výkonnejšej predpovedá fabrika kombinovanú spotrebu 3,8 l/100 km, slabšej stačí vo všetkých karosárskych verziách o 0,4 l/100 km menej.
FOTOGALÉRIA