Omladený dizajn, prekonanie hranice 30 miliónov predaných kusov a nové autonómne riadenie sú hlavnými zbraňami zmodernizovaného Passata.
Hlavným ťahákom omladeného modelu VW Passat je okrem decentne pozmeneného dizajnu a nových materiálov v kabíne predovšetkým systém Travel Assist. Jeho súčasťou bude asistenčný systém IQ.Drive, vďaka ktorému bude môcť nový Passat jazdiť v čiastočne automatizovanom režime v rozsahu rýchlostí 0 až 210 km/h. Ako prvý Volkswagen bude Passat vybavený kapacitným volantom schopným spoľahlivo rozpoznať dotyk vodiča. Volant zároveň vytvorí interaktívne rozhranie k systémom zahrnutých pod názvom Travel Assist. Novinkou je aj Emergency Steering Assist, ktorý zásahmi bŕz dokáže udržať stabilitu auta aj pri prudkých vyhýbacích manévroch. Adaptívne LED svetlomety dostali názov IQ.Light – LED Matrix a disponujú rovnakou svetelnou technikou ako vo väčšom Touaregu. Nový je aj infotainment MIB3 zosieťovaný s digitálnym združeným prístrojom Digital Cockpit. Ten je oproti doterajšiemu vylepšený o jemnejšiu grafiku s vyšším kontrastom. Rôzne konfigurácie digitálneho prístrojového panela sa dajú prepínať tlačidlom na volante.
S novou technikou
Plug-in hybridný model Passat GTE dostal v rámci modernizácie akumulátor s kapacitou 13 kWh (doteraz 9,9 kWh), čo mu v novom meracom cykle WLTP zabezpečuje elektrický dojazd 55 km (podľa doterajšej normy NEDC by to bolo 70 km). Naďalej kombinuje benzínový štvorvalec 1.4 TSI a elektromotor a jeho systémový výstupný výkon je 160 kW (218 k). Novinkou je aj turbodiesel 2.0 TDI Evo (110 kW/150 k) so sníženou reálnou spotrebou a čistejšími emisiami. Naďalej ostávajú v ponuke naftové motory 2.0 TDI (140 kW/190 k a 176 kW/240 k), 1.6 TDI (88 kW/120 k) a benzínové štvorvalce 1.5 TSI (110 kW/150 k) a 2.0 TSI (140 kW/190 k a 200 kW/272 k).
Novinka Volkswagenu bude mať svetovú premiéru na jarnom ženevskom autosalóne, do predpredaja sa dostane následne od mája 2019.