Ford Focus ST opäť zosilnel

0
0
0
s2smodern

Automobilka Ford ukázala novú generáciu športovej verzie Focus ST. S upraveným podvozkom a silnejším motorom má, podľa očakávaní, vyššie ambície ako predchodca.

O pohon verzie ST sa stará rovnaký prepĺňaný štvorvalec 2.3 EcoBoost, aký nájdete aj pod kapotou doterajšej vrcholnej verzie Focus RS, či v legendárnom Mustangu. Pre verziu ST ju však vývojári naladili na 206 kW (280 k) a pochopiteľne prispôsobili najnovším emisným požiadavkám. Ide tak o najvýkonnejší Focus ST v histórii, ktorý sa z 0 na 100 km/h dostane pod šesť sekúnd. Napriek klesajúcej popularite naftových motorov prichádza Focus ST aj v naftovej verzii, ktorú poháňa osvedčený turbodiesel 2.0 TDCi (140 kW/190 k) s krútiacim momentom 400 Nm. Obidva motory spolupracujú so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, ktorá je pri benzínovej verzii (za príplatok ako súčasť balíka Performance Pack) vybavená technológiou vyrovnávania otáčok (elektronické medziplyny). K dispozícii je aj sedemstupňová dvojspojková prevodovka.

S upraveným podvozkom
Nový Focus ST využíva rovnakú podvozkovú platformu C2 ako štandardný Focus, pre účely verzie ST však bola patrične upravená. Zvýšila sa tuhosť predných (+ 20 %) aj zadných tlmičov (+ 13 %), svetlá výška klesla o 10 mm a ak si zákazník priplatí za už spomínaný balík Performance Pack, dostane aj adaptívne tlmiče CCD. Novinkou je aj použitie elektronicky riadeného predného samosvorného diferenciálu eLSD (Borg Warner) s hydraulicky aktivovanými spojkami, ktorý dokáže až 100 % krútiaceho momentu presmerovať na stranu s lepšou trakciou (2.3 EcoBoost). Naftové verzie ostanú pri verzii upravujúcej „svornosť“ len pomocou aktivácie posilnených bŕzd.

Nový Focus ST sa ako päťdverový hatchback a kombi začne predávať v lete 2019.

Ford Focus ST Ford Focus ST Ford Focus ST
Ford Focus ST Ford Focus ST Ford Focus ST
Ford Focus ST Ford Focus ST Ford Focus ST

 

ABM LogoCMYK

FLEET firemné automobily: online magazín pre stratégie riadenia firemných flotíl