Peugeot zodvihol oponu a ukázal novú generáciu mestského hatchbacku 208. Prichádza aj ako čistý elektromobil.
Silnou zbraňou novinky je emotívny dizajn inšpirovaný väčším modelom 508. Aktuálny dizajnový jazyk charakterizuje najmä svetelný podpis denných LED svetiel spolu s Full LED svetlometmi a charakteristický čierny pás prechádzajúci po celej šírke dverí batožinového priestoru. Vizuálnou zaujímavosťou verzií GT Line a GT sú čierne lemy blatníkov.
Digitálny i-Cockpit používa rovnaké trojúrovňové rozloženie ako pri ostatných modeloch značky, centrálny displej teraz však môže mať v závislosti od výbavy 5, 7 alebo 10 palcovú uhlopriečku.
Benzín aj nafta
Na rozdiel od väčšiny konkurencie, ktorá v segmente mestských hatchbackov na naftové motory dávno zanevrela, ostáva Peugeot 208 verný benzínovým aj naftovým agregátom. Benzínovú ligu tvoria trojvalce s objemom 1,2 l, konkrétne PureTech 75 s päťstupňovou manuálnou prevodovkou alebo PureTech 100 kombinovaný so šesťstupňovou manuálnou alebo osemstupňovou automatickou prevodovkou. Pre priaznivcov naftových motorov má nový Peugeot 208 v ponuke turbodiesel 1.5 BlueHDi so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou.
Elektrické emócie
Úplnou novinkou reflektujúcou potreby doby je plnohodnotná elektrická verzia e-208. Na jej pohon slúži trakčný elektromotor s výkonom 100 kW(136 k) a krútiacim momentom 260 Nm. Jej palubný systém ponúka tri jazdné režimy – eco, normal a sport (v tomto režime akceleruje z 0 na 100 km/h za 8,1 s) a dva režimy rekuperačného brzdenia. Pri prvom brzdenie pripomína verziu so spaľovacím motorom, zatiaľ čo v druhom dochádza po uvoľnení „plynového“ pedálu k intenzívnemu brzdeniu, ktorého mieru vodič ovláda spomínaným akcelerátorom.
Konštruktéri zapracovali na celkovej efektivite elektrickej verzie, na udržiavanie tepelného komfortu v kabíne preto použili odporovú vykurovaciu jednotku (5 kW) poháňanú vysokonapäťovým akumulátorom, tepelné čerpadlo a systém automatického ovládania teploty. K dispozícii je aj programovateľná tepelná predkonfigurácia ovládaná diaľkovo cez aplikáciu MyPeugeot v smartfóne.
Trakčný elektromotor je napájaný akumulátorom s kapacitou 50 kWh, vďaka ktorému má Peugeot e-208 normovaný dojazd 340 km (podľa WLTP) a 450 km podľa normy NEDC. Na akumulátor poskytuje Peugeot záruku 8 rokov alebo 160 000 km na 70 % kapacity jej nabitia. Podľa informácií automobilky, cez špeciálnu zosilnenú zásuvku Green Up Legrand dokážete v domácnosti Peugeot e-208 nabiť za 16 hodín.
Svetovú premiéru novinka absolvuje na nadchádzajúcom jarnom ženevskom autosalóne, kedy Peugeot zverejní aj podrobné technické parametre. K prvým zákazníkom sa nové Peugeoty 208 dostanú v priebehu jesene roku 2019.