Automobilka Ford ukázala novú generáciu športovej verzie Focus ST. S upraveným podvozkom a silnejším motorom má, podľa očakávaní, vyššie ambície ako predchodca.
O pohon verzie ST sa stará rovnaký prepĺňaný štvorvalec 2.3 EcoBoost, aký nájdete aj pod kapotou doterajšej vrcholnej verzie Focus RS, či v legendárnom Mustangu. Pre verziu ST ju však vývojári naladili na 206 kW (280 k) a pochopiteľne prispôsobili najnovším emisným požiadavkám. Ide tak o najvýkonnejší Focus ST v histórii, ktorý sa z 0 na 100 km/h dostane pod šesť sekúnd. Napriek klesajúcej popularite naftových motorov prichádza Focus ST aj v naftovej verzii, ktorú poháňa osvedčený turbodiesel 2.0 TDCi (140 kW/190 k) s krútiacim momentom 400 Nm. Obidva motory spolupracujú so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, ktorá je pri benzínovej verzii (za príplatok ako súčasť balíka Performance Pack) vybavená technológiou vyrovnávania otáčok (elektronické medziplyny). K dispozícii je aj sedemstupňová dvojspojková prevodovka.
S upraveným podvozkom
Nový Focus ST využíva rovnakú podvozkovú platformu C2 ako štandardný Focus, pre účely verzie ST však bola patrične upravená. Zvýšila sa tuhosť predných (+ 20 %) aj zadných tlmičov (+ 13 %), svetlá výška klesla o 10 mm a ak si zákazník priplatí za už spomínaný balík Performance Pack, dostane aj adaptívne tlmiče CCD. Novinkou je aj použitie elektronicky riadeného predného samosvorného diferenciálu eLSD (Borg Warner) s hydraulicky aktivovanými spojkami, ktorý dokáže až 100 % krútiaceho momentu presmerovať na stranu s lepšou trakciou (2.3 EcoBoost). Naftové verzie ostanú pri verzii upravujúcej „svornosť“ len pomocou aktivácie posilnených bŕzd.
Nový Focus ST sa ako päťdverový hatchback a kombi začne predávať v lete 2019.