Všetky nové automobily, homologované od roku 2022, budú musieť byť povinne vybavené autonómnym núdzovým brzdovým systémom, inteligentným asistentom rýchlosti a systémom udržiavania jazdného pruhu.
Toto rozhodnutie je súčasťou najnovšej verzie prepracovaného súboru Všeobecných bezpečnostných predpisov, zverejneného európskymi inštitúciami.
Zvýšený tlak na bohatšiu bezpečnostnú výbavu vozidiel súvisí s faktom, že tempo znižovania dopravných nehôd so smrteľnými následkami sa na starom kontinente spomaľuje. Od roku 2010 do roku 2018 síce poklesli o celú pätinu, zníženie za posledný rok tohto obdobia však predstavuje iba 1%, podľa údajov zverejnených Európskou komisiou. Toto spomalenie pozitívneho vývoja je svojím významom závažnejšie než fakt, že európske cesty sú stále najbezpečnejšie v celosvetovom meradle.
K iniciatíve sa pridáva aj ACEA (Asociácia európskych výrobcov automobilov), ktorá spustila novú webstránku www.roadsafetyfacts.eu – a na nej poskytuje na faktoch založené prehľady všetkého, čo súvisí s bezpečnostnou technológiou vozidiel a bezpečnosťou na cestách ako takou. Pomocou prehľadných infografík jednoducho a zrozumiteľne vysvetľuje rozličné systémy. Zameriava sa na prvky preventívnej aktívnej bezpečnosti, ktoré majú kolíziám úplne zabrániť, alebo aspoň zmierniť ich následky, pripomína však aj dôležitosť bezpečnejšieho správania sa vodičov.