Iba samotný najväčší prevádzkovateľ luxusných výletných plavidiel vypúšťa až desaťnásobok emisií SOx v porovnaní so všetkými európskymi autami.
Najväčšou spoločnosťou v sektore luxusných výletných lodí je Carnival Corporation – a iba lode tejto samotnej firmy emitujú až desaťkrát viac oxidov síry (SOx) než všetkých približne 260 miliónov európskych áut. Vyšlo to z prieskumu spoločnosti Transport & Environment. Ešte aj druhá najväčšia firma – Royal Carribean Cruises – vypúšťa zo svojich lodí až štyrikrát viac emisií SOx než kompletná európska flotila automobilov.
Obzvlášť zle sú na tom hlavne prístavné mestá. Napríklad 560 tisíc áut v Barcelone produkuje sotva pätinu emisií SOx z toho, čo vypustí v tamojších prístavoch kotviacich 105 luxusných výletných lodí. Závažné čísla hlásia napríklad aj Mallorca, Benátky či Southampton. Problémom sú však aj emisie dusíkov NOx – napríklad v Marseille ich 57 lodí, kotviacich v roku 2017, vypustilo takmer toľko ako štvrtina všetkých 340 tisíc áut v meste.
Podľa agentúry Transport & Environment existujú dostatočne vyspelé technológie na ekologizáciu výletných lodí už dnes. Využiť by mohli napríklad elektrické siete prístavov, na krátke vzdialenosti by sa mohli plaviť na batérie a aj tie najväčšie lode by dokázali využívať vodíkovú technológiu. Prevádzkovatelia týchto lodí sa však podľa Transport & Environment dobrovoľne do zmien nehrnú, bude preto nutné zaviesť rozsiahle zákonom nariadené emisné limity, podobne sa to deje pri automobiloch. A po segmente luxusných výletných lodí ich rozšíriť aj na ďalšie typy plavidiel.