Škoda v januári s historicky najlepším predajom

0
0
0
s2smodern

Škoda v januári predala 75 400 vozidiel. Predaje českej automobilky Škody-Auto naďalej rastú. V januári 2012 automobilka celosvetovo predala 75 400 vozidiel, čo predstavuje medziročný nárast o 10,2 percenta. To je zároveň najlepší januárový výsledok v celej 117-ročnej histórii podniku.

Česká automobilka tak aj napriek poklesu svetového trhu podstatne zvýšila svoj globálny trhový podiel, ten vzrástol na 1,58 percenta. Vysoký rast dosiahla Škoda najmä na trhoch západnej, strednej a východnej Európy, ale rástla aj na ázijských trhoch.

Dodávky zákazníkom v západnej Európe vzrástli v januári 2012 o 10,8 percenta na 29 300 vozidiel. Škoda tak podstatne zvýšila svoj trhový podiel v západnej Európe - takmer o 21 percenta na 3,11 percenta. Napríklad, vo Švajčiarsku zvýšila automobilka svoj predaj o 46,2 percenta na takmer 1 500 vozidiel a vyšplhala sa na druhé miesto v štatistike registrácií tejto krajiny. V Nemecku vzrástol odbyt značky o 23,2 percenta na viac ako 8 900 vozidiel, v Rakúsku o 33,9 percenta na viac ako 2 000 vozidiel. Mimoriadne žiadané boli v západnej Európe predovšetkým modely Yeti s nárastom dodávok o 30,6 percenta, Octavia s 24,0 percenta a Roomster s nárastom o 19,5 percenta.

Škoda pridala aj trhoch Číny a Indie. Predaj na čínskom trhu, ktorý v januári 2012 poklesol, automobilka medziročne dvihla o jedno percento na 20 800 vozidiel. Januárový výsledok na tomto trhu bol však celkovo ovplyvnený aj oslavami čínskeho nového roka. V Indii zvýšila odbyt o 6,7 percenta na viac ako 3 000 vozidiel. Na indickom subkontinente pritom poklesol celkový trh v januári 2012 o viac ako desať percent. Vynikajúcim spôsobom do nového roka navyše odštartoval nový indický kompaktný sedan Rapid: len v januári 2012 si svoj nový Rapid v Indii prevzalo viac ako 1 500 zákazníkov.

V januári rástol predaj aj v strednej Európe, Škoda tam predala o 2,5 percenta viac

vozidiel než v januári 2011, teda viac ako 10 200 automobilov. Na slovenskom trhu umiestnila celkovo 1485 automobilov a prekonala päťročný rekord s dosiahnutým trhovým podielom 30,93 percenta. Na českom trhu dosiahla značka v januári stabilný odbyt 4 148 vozidiel. Novému malému modelu Citigo sa v Čechách podaril skvelý nástup, keď obsadil prvú priečku v segmente minivozidiel. Dvojmiestny percentuálny rast dosiahol stredoeurópsky odbyt Škody tiež v Maďarsku s nárastom o 13,5 percenta.

Veľkých percentuálny prírastok dosiahla automobilka i vo východnej Európe: viac ako 7 700 dodaných vozidiel predstavuje nárast o 44,5 percenta. Najväčší podiel na predajoch malo Rusko: takmer 4 800 dodávok predstavuje rast o 41,7 percenta oproti januáru 2011 s 3 400 vozidlami. Okrem toho v januári dosiahla Škoda vysoký prírastok i na Ukrajine: takmer 1 300 predaných vozidiel v tejto krajine predstavuje nárast predaja o takmer 120 percent.

Pozitívne sa v januári 2012 vyvíjal predaj i na ďalších zahraničných trhoch: príkladom je Egypt s nárastom o 84 percenta oproti rovnakému mesiacu uplynulého roka, Izrael s nárastom o 52 percent alebo Austrália s nárastom o 39 percent.

Dodávky modelov značky ŠKODA zákazníkom v januári 2012 (v jednotkách; +/- v percentách v porovnaní s rovnakým mesiacom predchádzajúceho roka):

Octavia (34 200; +14,6%),

Fabia (20 000; +0,1%),

Superb (9 500; -11,2%),

Yeti (6 200; +34,5%),

Roomster (2 600; +21,3%),

Rapid (len v Indii: 1 500; nový model, nie je možné porovnávať s uplynulým rokom),

Octavia Tour (1 100; +2,2%),

Citigo (len v Českej republike: 253; nový model, nie je možné porovnávať s uplynulým

rokom).

ABM LogoCMYK

FLEET firemné automobily: online magazín pre stratégie riadenia firemných flotíl