Už 40 rokov využíva Subaru vo svojich modeloch unikátny symetrický pohon všetkých kolies (AWD). Prvým automobilom, ktorý bol uvedený na trh s touto technickou špecialitou Subaru, bol v roku 1972 model Leone 4WD v prevedení kombi.
Za uplynulé štyri desiatky rokov sa Subaru stalo priekopníkom v produkcii osobných vozidiel s pohonom všetkých kolies. Celkovo ich vyrobilo 11 782 812 kusov (do 31. januára 2012), čo predstavuje 55,7 % z celkovej produkcie značky.
Symetrický pohon 4x4 využíva celé modelové portfólio Subaru predávané na Slovensku s výnimkou najmenšieho modelu Trezia. Modely Subaru s pohonom predných kolies sa radia medzi miniautomobily a malé vozidlá a ich trhom je predovšetkým domáce Japonsko.
Systém permanentného pohonu všetkých kolies od Subaru výrazne zlepšuje trakciu vozidla distribúciou sily motora na všetky kolesá, pričom ju rozdeľuje podľa aktuálnych jazdných podmienok. Kombináciou symetrického AWD (SAWD) a horizontálneho motora boxer dosiahlo Subaru symetrické umiestnenie pohonného reťazca v osi vozidla, pričom prevodovka je uložená za prednou nápravou. Takéto rozloženie optimalizuje ako pozdĺžne, tak priečne rozloženie hmotnosti. Výsledkom je vysoká stabilita a perfektná trakcia na akomkoľvek povrchu za každých mysliteľných jazdných podmienok. Systém SAWD zároveň dáva automobilu excelentnú stabilitu pri vysokých rýchlostiach, ale tiež agilitu v zákrutách a vynikajúce reakcie na pokyny riadenia.
Technológia SAWD sa stala nielen základným stavebným kameňom automobilov Subaru, ale aj podstatou jeho filozofie bezpečnosti a radosti z jazdy. Sústavným zdokonaľovaním a vývojom počas 40 rokov Subaru vyladilo svoje symetrické AWD zo systému, ktorý umožňoval prekonávať zlé cesty a terén, smerom k unikátnej technológii, dodávajúcej vozidlám značky perfektnú stabilitu za dažďa, sneženia či iných komplikovaných poveternostných podmienok aj pri vysokej rýchlosti jazdy. Pohon všetkých kolies tak skvelo korešponduje s charakterom všetkých modelov Subaru.
Najnovšia technológia obsahuje trakčný manažment pre všetky štyri kolesá, zaisťujúci po celý čas jazdy bezpečnú a zároveň primeranú priľnavosť pre každé jedno koleso osobitne. Toto riadenie trakcie všetkých štyroch kolies dokázali inžinieri Subaru adaptovať aj pre modely s predným alebo zadným náhonom, vďaka čomu si radosť z jazdy môže vychutnať širšia rodina zákazníkov značky. Koncern Fuji Heavy Industries, producent automobilov Subaru, pokračuje v ďalšom vývoji tejto unikátnej technológie.
Subaru využíva štyri typy pohonu všetkých kolies:
VTD (Variable torque distribution) - AWD
Elektronicky riadený športový pohon všetkých kolies pre zvýšenú ovládateľnosť v zákrutách
Kompaktný systém AWD kombinuje planétový medzinápravový diferenciál s elektronicky riadenou hydraulickou viaclamelovou spojkou. Viaclamelová hydraulická spojka kontinuálne rozdeľuje krútiaci moment medzi predné a zadné kolesá, pričom základné rozdelenie je nastavené v pomere 45:55. Distribúcia krútiaceho momentu sa automaticky mení až po 50:50 tak, aby sa zabezpečila vynikajúca stabilita podľa aktuálneho povrchu, po ktorom sa auto pohybuje. Základné nastavenie rozdelenia krútiaceho momentu viac na zadné kolesá umožňuje agresívnu a športovú jazdu.
MPT (Multi Plate Transfer clutch) - AWD
Pohon všetkých kolies s aktívnou distribúciou krútiaceho momentu:
Elektronicky riadené AWD pre lepšiu spotrebu paliva a vysokú stabilitu
Elektronicky riadený hydraulický lamelový diferenciál, vyvinutý Subaru, prispôsobuje rozdelenie krútiaceho momentu medzi predné a zadné kolesá podľa aktuálnych jazdných podmienok. Základné nastavenie rozdelenia krútiaceho momentu je v pomere 60:40 medzi prednú a zadnú nápravu. Systém maximalizuje výhody AWD tým, že umožňuje bezpečnú a stabilnú jazdu za každých podmienok bez ohľadu na skúsenosti vodiča.
LSD (Limit-Slip Diferential) - AWD
Pohon všetkých kolies s medinápravovým diferenciálom s viskóznou spojkou:
Mechanické AWD pre manuálne prevodovky.
Systém je kombináciou medzinápravového diferenciálu a viskóznej hydraulickej viaclamelovej spojky LSD. Za normálnych okolností je rozdelenie krútiaceho momentu nastavené v pomere 50:50 medzi prednou a zadnou nápravou. Systém umožňuje stabilnú a športovú jazdu, pričom vždy dodáva maximálnu trakciu.
DCCD (Driver´s Control Center Differential) - AWD
Pohon všetkých kolies s aktívnym medzinápravovým diferenciálom DCCD:
Výkonovo orientované AWD pre motoršport
Elektronicky riadený systém s aktívnym medzinápravovým diferenciálom DCCD využíva kombináciu mechanického diferenciálu s obmedzenou svornosťou a elektronicky riadenej viaclamelovej spojky LSD. Základné rozdelenie krútiaceho momentu (v automatickom móde) v pomere od 35:65 do 41:59 medzi prednou a zadnou nápravou je zárukou optimálnej kontroly dynamiky vozidla. Systém zvláda vysoký krútiaci moment, pričom zabezpečuje vyváženosť medzi agilitou a stabilitou. Obsahuje prednastavené automatické režimy a manuálny režim, v ktorom môže rozdelenie krútiaceho momentu nastaviť vodič.