Opel Astra: sedan a zároveň facelift

0
0
0
s2smodern

Modernizovaný modelový rad Opel Astra.Opel rozširuje modelový rad Astra novou verziou karosérie sedan. Zároveň prichádza s faceliftom doterajších verzií, novými motormi s vysokým výkonom a najmodernejšími asistenčnými systémami. S novou štvordverovou verziou sedan, základným päťdverovým modelom, päťdverovým kombi Sports Tourer a trojdverovým kupé GTC, ako aj vysoko výkonnou športovou verziou OPC je teraz modelový rad Astra kompletný.

Astra dostala nové motory, z ktorých niektoré sú k dispozícii už teraz a ďalšie rozšíria rôznorodú ponuku pohonných jednotiek radu Astra v priebehu nasledujúcich šiestich mesiacov. Nová Astra OPC sa už teraz dá objednať s turbodúchadlom prepĺňaným benzínovým štvorvalcom s objemom 2,0 litra. S výkonom 206 kW (280 k) a maximálnym krútiacim momentom 400 Nm je nielen najvýkonnejším, ale aj najrýchlejším modelom Astra všetkých čias. Maximálna rýchlosť tohto kupé je 250 km/h a akcelerácia z pokoja na tempo 100 km/h trvá iba 6,0 sekundy.

Na jeseň bude nasledovať doteraz najrýchlejšia Astra s naftovým motorom: Nový motor 2.0 BiTurbo CDTI s výkonom 143 kW (195 k) a pôsobivým maximálnym krútiacim momentom 400 Nm je už známy z modelového radu Insignia, no teraz po prvý raz prináša sofistikovanú technológiu sekvenčného prepĺňania BiTurbo do masovo vyrábaného automobilu kompaktnej triedy. Štvorvalec prepĺňaný dvoma turbodúchadlami rozličnej veľkosti, ktoré pracujú samostatne alebo spoločne, umožňuje vynikajúce jazdné výkony v kombinácii s priaznivou spotrebou paliva. Nový motor bude k dispozícii v základnej päťdverovej karosérii hatchback, kombi Sports Tourer a v kupé GTC.

Opel vylepšil aj doterajší benzínový motor 1,4 litra s výkonom 103 kW (140 k) prepĺňaný turbodúchadlom. Tento motor teraz dostal funkciu overboost, ktorá krátkodobo zvyšuje maximálny krútiaci moment o 10 percent z 200 na 220 Nm, čo je veľmi užitočné napríklad pri predbiehaní.

Nové asistenčné systémy

Ďalšie dôležité novinky, pozdvihujúce technický štandard na vyššiu úroveň, prichádzajú v oblasti asistenčných systémov. Teraz sú mnohé technológie premium zvyšujúce bezpečnosť a komfort, ktoré debutovali v modelových radoch Insignia a Zafira Tourer, k dispozícii aj v inovovanom modelovom rade Astra. Patrí k nim kamera Opel Eye druhej generácie, ktorá zahŕňa zdokonalený systém rozoznávania dopravných značiek TSA II (Traffic Sign Assistant), asistenčný systém pre udržiavanie jazdného pruhu LDW (Lane Departure Warning) a monitorovanie odstupu FDI (Following Distance Indication) obsahujúce výstrahu pri hroziacej kolízii FCA (Forward Collision Alert). Tieto systémy rozličnými výstražnými signálmi upozorňujú vodiča, čím pomáhajú predchádzať kritickým situáciám, napríklad keď je pozornosť vodiča znížená.

K ďalším asistenčným systémom patrí cúvacia kamera, asistenčný parkovací systém identifikujúci vhodné parkovacie miesta a pomáhajúci vodičovi pri parkovaní, ako aj systém na monitorovanie mŕtveho uhla a radarový tempomat adaptive cruise control (ACC) s funkciou automatického brzdenia v prípade rizika kolízie (CIB). Tempomat ACC, ktorý pracuje v rozsahu rýchlosti od 50 km/h do 180 km/h, udržiava nastavenú rýchlosť automatickým zrýchľovaním a spomaľovaním pri súčasnom zohľadnení nastaveného bezpečného odstupu od vozidla jazdiaceho vpredu v tom istom jazdnom pruhu. Keď radar zaregistruje potenciálne riziko bezprostrednej kolízie, funkcia automatického brzdenia CIB automaticky pribrzdí vozidlo a tým výrazne zníži nárazovú rýchlosť.

Novinkou je karosárska verzia sedan. Opel Astra Sportstourer alias kombi po facelifte. Opel Astra GTC. Ešte krajší pohľad na vynovené GTC. Takto to vyzerá vnútri.

ABM LogoCMYK

FLEET firemné automobily: online magazín pre stratégie riadenia firemných flotíl