Päť rokov po päťstovke: Fiat uvádza 500L

0
0
0
s2smodern

Na rozdiel od pästovky odvezie 500L päť ľudí.Presne päť rokov od predstavenia Fiatu 500 a 55 rokov od premiéry pôvodnej päťstovky uvádza Fiat na trh novú verziu tohto radu nazvanú 500L. Pre taliansku automobilovú legendu sa tak začína úplne nová kapitola.


Nový model kombinuje priestrannosť vozidla segmentu MPV a jazdné vlastnosti malého SUV, avšak pri zachovaní kompaktných vonkajších rozmerov a efektivity vozidlá triedy B. Kombinácia typických charakteristík rôznych kategórií stiera rozdiely medzi tradičnými segmentami a model 500L sa tak stáva úplne novou a veľmi zaujímavou alternatívou vozidiel tried B a C.
Po viac ako 800 000 predaných vozidlách v 110 krajinách sveta sa rad 500 rozrastá o model, ktorý je schopný splniť nové a náročnejšie potreby užívateľov. Kým Fiat 500 predstavuje superkompaktní mestský automobil pre mladých, model 500L je vozidlom, ktoré je schopné obsiahnuť všetky životné emócie spojené s deťmi, priateľmi aj cestovaním.
Fiat 500L sa na hlavných európskych trhoch objaví začiatkom júla. Do konca roka 2013 potom bude ponúkaný na viac ako 100 trhoch sveta vrátane USA.
Fiat 500L je dlhý 4,14 metra, čo je len o 7 centimetrov viac ako u modelu Punto. Napriek tomuto nepatrnému rozdielu však Fiat 500L dokáže komfortne odviezť až päť dvojmetrových pasažierov vrátane ich batožiny. Pomerom vonkajších rozmerov (dĺžka 414 cm, šírka 178 cm a výška 166 cm) k priestrannosti interiéru sa nový model radí na vrchol svojho segmentu. Pochváliť sa môže aj batožinovým priestorom s objemom až 400 l. Vďaka posuvným a samostatne sklopným zadným sedadlám sa dá komfort prispôsobiť cestujúcim doslova na mieru. Funkcia Fold&Tumble umožňuje sklopenie zadných sedadiel vpred a vytvorenie úplne rovnej ničím nenarušenej ložnej plochy.

Tri motory
Fiat 500L sa na trhu objaví s trojicou pohonných jednotiek. Ide o dva zážihové (0.9 TwinAir 105 ka 1.4 95 k) a jeden dieselový motor (1.3 MultiJet II 85 k). Začiatkom budúceho roka ponúkne Fiat 500L ešte ekologickejšiu alternatívu, a to v podobe verzie spaľujúcej zemný plyn. Model Natural Power bude kombinovať hospodárnosť a ekologickosť zemného plynu s výkonom motora TwinAir Turbo.
Užívateľsky ústretové sú aj technológie na palube. Napríklad, multimediálny systém UConnect s 5palcovou dotykovou obrazovkou umožňuje spravovať všetky hlavné mediálne systémy vozidla, tzn. rádio, mobilný telefón, prehrávač alebo i-Pod. Systém bol navrhnutý tak, aby pripojenie jednotlivých zariadení bolo maximálne jednoduché a rýchle.
Prostredníctvom systému UConnect dá počúvať rádio alebo si pustiť obľúbenú hudbu z mobilného telefónu. Vďaka hlasovému ovládaniu a ovládačom na volante je možné telefonovať a vypočuť si prichádzajúcu SMS správu bez nutnosti pustiť ruky z volantu. Prostredníctvom integrácie smartfónu do palubného systému vozidla je možné komunikovať cez Facebook alebo Twitter, alebo získavať informácie o doprave či počasí v reálnom čase.
Prostredníctvom 5-palcovej dotykovej obrazovky si možno v reálnom čase prezrieť aj informácie z eco: Drive LIVE. Tento softvér je poslednou vývojovou fázou aplikácie, ktorú Fiat vyvinul v roku 2009, a dodnes si našla viac ako 80 000 užívateľov. Systém dokáže analyzovať jazdný štýl vodiča a poskytnúť mu osobne tipy pre zlepšenie. Vďaka tomu je možné dosiahnuť 16procentnej redukcie spotreby paliva aj emisií CO2. Systém, ktorý ponúka Fiat 500L vie vyhodnotiť štýl jazdy dokonca v reálnom čase a vodič tak môže dosiahnuť okamžitého zlepšenia. Údaje o každej jazde je možné tiež ukladať na pamäť USB alebo telefón. Po analýze výsledkov na PC dostane vodič osobné tipy pre zlepšenie štýlu jazdy, vďaka čomu môže obmedziť produkciu emisií až o 16% a ušetriť pohonné hmoty v hodnote 200 eur.
Fiat 500L sa vyrába v srbskej továrni v Kragujevaci.

500L je o 7 cm dlhší ako Punto. Dizajn Taliani vedia - platí to aj v kabíne. Zadné sedadlá sú samostatne posuvné a sklopné. Prístroje: klasika, prehľadnosť - žeby návrat do minulosti?

ABM LogoCMYK

FLEET firemné automobily: online magazín pre stratégie riadenia firemných flotíl