Na slovenský trh práve vstupuje nový Opel Astra OPC (Opel Performance Center). Za 25 090 eur dostane zákazník trojdverové kupé, poháňané prepĺňaným štvorvalcom 2.0 Turbo s priamym vstrekovaním benzínu s výkonom 206 kW/ 280 k, ktorého krútiaci moment vrcholí hodnotou 400 Nm (od 2500 ot/min).
Nová Astra OPC dokáže vyšprintovať z 0 na 100 km/h za iba 6 sekúnd a na plný plyn dosahuje rýchlosť až 250 km/h. Tak rýchlo nejazdila doteraz žiadna sériová Astra.
Nový turbodúchadlom prepĺňaný štvorvalec vychádza z najnovšieho benzínového motora Opel s objemom 2,0 litra a výkonom 184 kW (250 k), montovaného do modelového radu Insignia. Má však zvýšený výkon o 21 kW (30 k), napriek tomu sa spotreba paliva a emisie CO2 znížili o 14 percent oproti predchodcovi. Nový Opel Astra OPC má emisie CO2 znížené na 189 g/km (predtým 220 g/km) a spotrebu paliva na 8,1 litra na 100 kilometrov (predtým 9,1 l/100 km) – čo predstavuje špičkové hodnoty v segmente vysoko výkonných kompaktných automobilov.
Podvozok novej Astry OPC kombinuje rozličné prvky umocňujúce jazdnú dynamiku vozidla: Prednú nápravu so špeciálnymi tlmičovými vzperami HiPerStruts (High Performance Struts), tlmiče pruženia FlexRide s reguláciou charakteristiky, mechanický samosvorný diferenciál a brzdy Brembo.
Aby sa dal vysoký výkonový potenciál prepĺňaného motora efektívne preniesť na poháňané predné kolesá, Astra OPC má štandardne mechanický lamelový samosvorný diferenciál. Pomáha redukovať prešmykovanie kolies napríklad pri pôsobení veľkých priečnych síl počas akcelerácie alebo pri zmene povrchu cesty. Je ideálny aj pre výlety na uzavretý pretekový okruh. Použitie diferenciálu zabezpečuje harmonickú reakciu a plynulý prechod medzi fázami zaťaženia a brzdenia motorom, výrazne redukuje prenos rušivých síl do riadenia, eliminuje samoriadiaci efekt pri brzdení motorom a vytvára rezervy trakcie pri výrazne rozdielnom zaťažení kolies.
Elektronický stabilizačný systém ESP modelu Astra OPC umožňuje prepínanie troch rozličných režimov podľa momentálnych športových ambícií vodiča. Prvý je štandardný režim, druhý režim Competitive posúva prah automatického zásahu stabilizačného systému na vyššiu úroveň. Okrem toho sa stabilizačný systém ESP dá úplne deaktivovať.