Súčasná generácia tradičného modelového radu Master pôsobí veľmi príťažlivo a na dodávku poskytuje svojmu užívateľovi okrem praktickosti až nečakaný komfort.
Renault úžitkové vozidlá sú už 15 rokov jednotkou v predajoch na európskom trhu, Master patrí medzi ne a ponúka mnohé ďalšie pozitívne vlastnosti.
Testovaný furgon patrí medzi verziami s predným náhonom k najväčším. Nesie označenie L3H2P3, lenže aby bol veľkosťou a hlavne rozmermi nákladového priestoru úplne na vrchole, musel by mať za písmenami samé trojky. Takto má kvôli trochu menšej výške (1894 mm, H3/2144 mm) nákladový priestor objem 12,5 m3 (maximum 14,1 m3). Čo rozhodne nie je málo a dokonca aj bočnými dverami sa sem dajú umiestniť celé palety. Vzhľadom k vysokej užitočnej hmotnosti (1391 kg) na nich môžu byť aj encyklopédie na kriedovom papieri.
Naložené už máme, späť za volant. Vďaka veľkej ploche predného skla, pomerne úzkym bočným A-stĺpikom a vykrojeniu bočných okien od výškovo nastaviteľného volantu sme mali veľmi dobrý výhľad ako šikmo dopredu, tak aj do strán. Orientáciu dozadu sprostredkovali spätné zrkadlá patričných rozmerov a pri cúvaní najviac pomáhala spätná kamera, pričom sa jej displej skrýva na zadnej strane slnečnej clony. Stačí len vyklopiť...
V kabíne sa prejavila veľká skúsenosť Renaultu, ktorý je európskou jednotkou v predaji úžitkových vozidiel, takže tu rozhodne žiadny vodič nebude trpieť pocitom, že nemá kam odložiť potrebné veci a papiere. Stačí si totiž priplatiť symbolických 200 € na súbor ďalších schránok a priehradiek. Potom je už jednoduché umiestniť ako nutné papiere, tak napríklad aj notebook na zadnú časť sklopného prostredného operadla a tiež pitie do hlbokej chladiacej schránky alebo do vybrania vo dverách. Nechýbajú priehradky na drobnosti a väčšie veci sa dajú skryť do schránky pod krajným sedadlom. Jednoducho dosť miesta na všetko a ešte sú schránky veľmi prakticky rozmiestnené.
Master dostáva pod kapotu len turbodiesel 2.3 dCi, avšak v troch výkonových stupňoch. V tomto prípade jeho 92 kW/ 125 k (prostredná verzia) so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou sa prejavilo príjemne plynulým záťahom. Cval jeho koní, teda hluk od motora, preniká do kabíny naozaj veľmi tlmene, čo platí aj pre ďalší vonkajší hluk. Spoločne to s veľmi dobrým tlmením priečnych nerovností zvyšuje komfort jazdy. Veľmi uspokojujúca sa v teste ukázala aj spotreba – v meste sa dá jazdiť za 10 l na 100 km, priemer v teste sa pohyboval okolo 8,5 l/100 km. Vozidlo sa navyše napriek svojim vskutku značným rozmerom veľmi dobre ovláda, dobrý polomer otáčania uľahčuje manévrovanie, pri ktorom výborne pomáha už spomínaná kamera. Je síce za príplatok, ale ten je len 400 €.
Súčasný Master aj pekne vyzerá, vďaka prednej maske so zvislými svetlometmi vyzerá aj relatívne užší než je. Dôležitejšie však sú jeho praktické vlastnosti a okrem toho, že objemom aj nosnosťou plní požiadavky každého užívateľa, poskytuje aj vďaka dobrej výbave dostatok pohodlia. Motor poskytuje aj napriek svojim striedmym požiadavkám na naftu dostatok dynamiky. Čerešničkou na torte je potom predĺžená päťročná záruka (alebo 200 000 km).
Zdvihový objem: 2298 cm3
Najväčší výkon: 92 kW/ 125 k
pri otáčkach: 3500/min
Max. krútiaci moment: 310 Nm
pri otáčkach: 1250 - 2500/min
Max. rýchlosť: 156 km/h
Pohotovostná hmotnosť: 1970 kg
Užitočná hmotnosť: 1391 kg
Objem nákladového priestoru: 12,5 m3
Spotreba (mesto/mimo/kombinácia): 9,8/ 7,4/ 8,2 l/100 km
Objem nádrže: 105 l
Rozmery: dĺžka/šírka/výška/rázvor: 6198/ 2070/ 2488/ 4332 mm
Pohon/prevodovka: predná/manuálna
Cena: 25 840 € (bez DPH)