Chcete Toyotu? Pripravte si 26 miliárd

0
0
0
s2smodern

Podľa agentúry BrandFinance je Toyota najhodnotnejšou automobilovou značkou.Môže sa to zdať zvláštne, ale aj automobilové značky majú svoju hodnotu. Najväčšiu Toyota, ocenená na 26 mld. USD, hneď za ňou je celkom logicky Volkswagen (23,7 mld.) a možno prekvapujúco BMW (23,2 mld.).


Celkom slušné sumy, a Volkswagen je zároveň značkou, ktorá si – spolu s Fiatom - svoju hodnotu za posledný rok najviac zvýšila (+ 33 %), ak teda nehľadíme na americký Lincoln (+ 37 %), ktorý je pre náš trh úplne irelevantný.
Zisky a straty však agentúra Brand Finance posudzuje trocha zvláštne, keďže Škoda, ktorej sa darí, si podľa nej pohoršila o 49 % a hodnota tejto českej značky je iba 1,8 miliardy USD. Ak teda máte voľné peniaze...
V štúdii BrandFinance® Global 500 obsadil štvrté miesto Mercedes-Benz, nasledovaný Fordom, Nissanom a Hondou. Až za nimi sa nachádza Porsche pred Hyundaiom a Renaultom. Vysvetlením môže byť, že americká agentúra berie do úvahy americké reality (čím nemyslíme nehnuteľnosti).

ABM LogoCMYK

FLEET firemné automobily: online magazín pre stratégie riadenia firemných flotíl

Používaním stránok prevádzkovateľa AUTO BUSINESS MEDIA s.r.o. súhlasíte s používaním cookies, pomocou ktorých vylepšujeme naše služby.