Môže sa to zdať zvláštne, ale aj automobilové značky majú svoju hodnotu. Najväčšiu Toyota, ocenená na 26 mld. USD, hneď za ňou je celkom logicky Volkswagen (23,7 mld.) a možno prekvapujúco BMW (23,2 mld.).
Celkom slušné sumy, a Volkswagen je zároveň značkou, ktorá si – spolu s Fiatom - svoju hodnotu za posledný rok najviac zvýšila (+ 33 %), ak teda nehľadíme na americký Lincoln (+ 37 %), ktorý je pre náš trh úplne irelevantný.
Zisky a straty však agentúra Brand Finance posudzuje trocha zvláštne, keďže Škoda, ktorej sa darí, si podľa nej pohoršila o 49 % a hodnota tejto českej značky je iba 1,8 miliardy USD. Ak teda máte voľné peniaze...
V štúdii BrandFinance® Global 500 obsadil štvrté miesto Mercedes-Benz, nasledovaný Fordom, Nissanom a Hondou. Až za nimi sa nachádza Porsche pred Hyundaiom a Renaultom. Vysvetlením môže byť, že americká agentúra berie do úvahy americké reality (čím nemyslíme nehnuteľnosti).