Peugeot predstavil novú generáciu modelu 308

0
0
0
s2smodern

Nový Peugeot 308 má dizajnovo úplne iný charakter ako súčasný model.Je prvý tým, že nemení meno. Nástupca Peugeotu 308 ponesie rovnaké číselné označenie ako súčasný model. Tu sú prvé informácie.


Napriek tomu, že bude mať svetovú premiéru až v septembri na frankfurtskom autosalóne, prvé fotografie zverejnil Peugeot už teraz, v poriadnom predstihu. Nový model 308 je postavený na novej modulárnej platforme EMP2 koncernu PSA, čo umožnilo znížiť jeho hmotnosť v priemere o 140 kg. Rozmery ho radia tam, kam súčasný model – do nižšej strednej triedy. Dĺžka je 4,25 m, výška 1,46 m. Batožinový priestor má vysoko nadpriemerný objem 470 litrov.
Vpredu aj vzadu má auto LED svetlomety. Interiér dostal názov Peugeot i-cockpit a pripomína menší model 208. Aj v 308 sa budete na prístroje pozerať ponad malý volant, zaujímavý je opačne orientovaný otáčkomer. Ovládanie systémov auta je koncentrované v 9,7-palcovej dotykovej obrazovke.
Zatiaľ je známe, že najnižšia úroveň emisií CO2 sa dostala pod 85 g/km. Motorizácie budú zrejme dosť kopírovať súčasný model, Peugeot má najlepší stop & štart systém na trhu s dieselovým motorom, ibaže by aj tu prekvapil nejakou novinkou.
Nový Peugeot 308 sa bude vyrábať v Sochaux vo Francúzsku. Závody v Trémery a v Douvrine budú dodávať hnacie agregáty.

Auto nabralo na robustnosti. Uloženie volantu a prístrojov pripomína menší 208. Zaujímavý je opačne ciachovaný otáčkomer. Obrovská, 9,7-palcová dotyková obrazovka.

ABM LogoCMYK

FLEET firemné automobily: online magazín pre stratégie riadenia firemných flotíl