Posledná edícia legendy...zbohom, VW Bus!

0
0
0
s2smodern

Legendárne auto sa vyrábalo od roku 1950.Volkswagen končí s výrobou legendárneho modelu Bus, ktorý sa doteraz produkoval v Brazílii pod názvom Kombi. Špeciálnej Last Edition na pamiatku najdlhšie vyrábaného modelu na svete (od roku 1950) sa dostane do predaja iba 600 kusov.


Posledná séria má exkluzívne prvky výbavy, ako je špeciálne dvojfarebné lakovanie, luxusná povrchová úprava interiéru a dizajnové prvky pripomínajúce rozličné verzie, ktoré sa v Brazílii vyrábali od roku 1957. Vozidlá budú číslované a vybavené špeciálnym identifikačným štítkom.
Model Kombi Last Edition bude lakovaný v modrej farbe s bielou strechou, stĺpikmi a nárazníkmi. Vozidlo má po celom obvode tesne pod okennou líniou biely ozdobný pruh a tiež biele kolesá a kryty kolies. Horná mriežka chladiča a tiež lemy predných svetlometov a smerových svetiel majú rovnakú modrú farbu ako karoséria. Pneumatiky s bielymi bočnicami dodávajú modelu dodatočný nádych ušľachtilosti a nostalgie.
V odkladacej skrinke sa nachádza príručka majiteľa so špeciálnym pamätným obalom. Kombi Last Edition sa tiež bude dodávať so špeciálnym certifikátom od výrobcu, ktorý potvrdzuje jeho pravosť.
Model je vybavený motorom EA111 1,4l Total Flex, ktorý poskytuje výkon 57 kW/78 k pri použití benzínu (E20) a 59 kW/80 k s čistým etanolom (oba výkony pri 4800 ot./min.). Vozidlo je vybavené 4-stupňovou manuálnou prevodovkou. Kolesá majú priemer 14 palcov a sú obuté do pneumatík s rozmerom 185 R14C.

Niečo z histórie
Model VW Kombi skoncipoval na konci 40-tych rokov minulého storočia Holanďan Ben
Pon, ktorý navrhol spoľahlivú kombináciu pohonnej sústavy modelu Volkswagen Sedan s ľahkým úžitkovým vozidlom. Model bol uvedený na trh v Nemecku v roku 1950 a vynikal svojou všestrannosťou, ktorá mu umožňovala uplatnenie ako pri dodávkach nákladu v meste, tak aj pri doprave cestujúcich. Poháňal ho vzduchom chladený štvorvalec s objemom 1,2 l a výkonom 25 koní.
Spolu s modelom Fusca (VW Sedan) znamenal Kombi pred 60 rokmi začiatok aktivity spoločnosti Volkswagen v Brazílii. Spočiatku sa od roku 1953 v krajine montoval z importovaných komponentov v sklade nachádzajúcom sa v štvrti Ipiranga mesta São Paulo.
Po 2. septembri 1957 začala plnohodnotná výroba modelu v Brazílii v závode Anchieta spoločnosti Volkswagen v samospráve São Bernardo do Campo. Kombi bolo prvým vozidlom vyrábaným spoločnosťou Volkswagen do Brasil, dokonca ešte pred modelom Fusca (Sedan), a zároveň prvým vozidlom spoločnosti vyrábaným mimo Nemecka.
Názov Kombi používaný v Brazílii je skratkou nemeckého slova Kombinationsfahrzeug, ktoré znamená kombinované vozidlo alebo kombinácia priestoru pre náklad a cestujúcich. V Nemecku sa model označoval ako VW Bus T1 (Transporter číslo 1).
Jednou z najsilnejších stránok modelu Kombi vždy bola jeho ľahká prispôsobiteľnosť najrozličnejším použitiam. V priebehu času sa používal ako sanitka, hasičské vozidlo, vozidlo na voľný čas, pojazdná kancelária a knižnica, pohrebné auto, pojazdný bufet, vozidlo televízneho a rozhlasového spravodajstva a ešte v mnohých iných verziách.
Napriek konkurencii väčších dodávok uvedených na brazílsky trh sa pre model Kombi aj v posledných rokoch naďalej rozhodovalo veľké množstvo zákazníkov. Od septembra 1957 do júla 2013 sa v závode v samospráve São Bernardo do Campo vyrobilo 1 551 140 kusov modelu Kombi.

ABM LogoCMYK

FLEET firemné automobily: online magazín pre stratégie riadenia firemných flotíl

Používaním stránok prevádzkovateľa AUTO BUSINESS MEDIA s.r.o. súhlasíte s používaním cookies, pomocou ktorých vylepšujeme naše služby.