Dôsledná ľahká konštrukcia, vynikajúci komfort a široké portfólio technológií High-end: Audi výrazne prepracovalo svoju vlajkovú loď – limuzínu A8.
Motory sú ešte výkonnejšie a účinnejšie, nové asistenčné systémy a inovatívne reflektory Matrix LED mu dodávajú ešte väčšiu suverenitu.
V luxusnom segmente patrí Audi s novým modelom A8 k lídrom v oblasti inovácií. Výraznou silnou stránkou veľkej limuzíny je ľahká konštrukcia: S normálnym rázvorom má Audi A8 3.0 TFSI quattro prázdnu hmotnosť iba 1830 kilogramov - čo je najlepšia hodnota medzi konkurenciou s pohonom všetkých kolies. Karoséria je takmer kompletne vyrobená z hliníka; koncepcia Audi Space Frame (ASF) jej zabezpečuje hmotnosť iba 231 kilogramov.
S nezmenenou dĺžkou 5,14 metra, rázvorom 2,99 metra, šírkou 1,95 metra a výškou 1,46 metra je Audi A8 najšportovejšou limuzínou v segmente; verzia A8 L má rázvor aj dĺžku väčšie o 13 centimetrov. Pri obidvoch verziách karosérie je batožinový priestor lepšie prístupný vďaka zmenenému tvaru výrezu veka. Prídavné opatrenia na tlmenie hluku v interiéri ďalej znížili už dovtedy nízku hladinu vnútorného hluku v kabíne posádky.
Matrix LED reflektory
Dynamický dizajn veľkej limuzíny je po prepracovaní ešte výraznejší. Kapota motora, jednodielna maska chladiča a predný nárazník sú plastickejšie premodelované; spodná hrana reflektorov teraz prebieha rovno. Na nemeckom trhu majú verzie s motormi V8 sériovo predné reflektory zo svietiacich diód LED. Na želanie Audi montuje reflektory s technológiou Matrix LED, ktoré dizajnom a technikou posúvajú latku na novú úroveň. Diaľkové svetlá tu tvorí 25 jednotlivých svietiacich diód v každom reflektore, ktoré sa podľa situácie dajú samostatne zapínať a vypínať alebo tlmiť.
Vďaka tomu môže systém reflektorov veľmi presne reagovať na iné vozidlá a pritom vždy jasne osvetľovať cestu. K ďalším funkciám nových reflektorov patrí inteligentné zákrutové svetlo, denné svetlá s novým dizajnom a smerové svetlá s dynamizovanou indikáciou. Systém reflektorov z LED v novom Audi A8 využíva dáta z navigačného systému a reaguje na momentálne jazdné situácie prispôsobením rozdelenia svetelných lúčov na základe prediktívnych údajov o trase jazdy. V kombinácii s navigačným systémom MMI Navigation plus s MMI touch, systém zohľadňuje aj dáta o ceste zahrnuté v navigačnom systéme ako priebehy zákrut alebo klasifikáciu ciest.
Na zadnej časti karosérie nového Audi A8 sú užšie zadné skupinové svetlá z LED; zadný nárazník nového tvaru pri všetkých verziách s výnimkou S8 obopína dve lichobežníkové koncovky výfuku. Nové chrómované lišty a čierne rámy okien s vysokým leskom dopĺňajú modifikácie dizajnu. Na výber je 12 farieb laku karosérie, z toho 5 nových; ponuka diskov kolies z hliníkovej zliatiny siaha až po formát 21 palcov.
Vyšší výkon pri zvýšenej účinnosti
Na nemeckom trhu Audi ponúka nový model A8 s dvoma benzínovými a dvoma naftovými motormi. Ponuku tvorí mechanickým kompresorom prepĺňaný benzínový šesťvalec 3.0 TFSI s výkonom 228 kW (310 k), benzínový motor V8 biturbo 4.0 TFSI s výkonom 320 kW (435 k), vysoko účinný naftový šesťvalec 3.0 TDI clean diesel s výkonom 190 kW (258 k) a naftový osemvalec 4.2 TDI clean diesel s výkonom 283 kW (385 k) a mohutným maximálnym krútiacim momentom 850 Nm.
Väčšina agregátov má zvýšený výkon. Benzínový osemvalec 4.0 TFSI teraz udeľuje Audi A8 s pohonom všetkých kolies quattro zrýchlenie za 4,5 sekundy z pokoja na tempo 100 km/h; jeho systém Audi cylinder on demand (COD) pri čiastočnom zaťažení vypína štyri z ôsmich valcov. Najúčinnejší motor je šesťvalec 3.0 TDI clean diesel – priemerne sa uspokojí iba s 5,9 litra nafty na 100 kilometrov (emisie CO2 155 gramov na kilometer). Všetky agregáty spĺňajú budúcu emisnú normu Euro 6, konštrukčné opatrenia na zníženie trecích strát znižujú spotrebu paliva až do 10 percent oproti predchodcom.
Ku klasickým verziám pristupujú tri ďalšie modely. Sériovo veľmi luxusne vybavené Audi A8 L W12 quattro predstavuje špičkovú verziu modelového radu; jeho benzínový dvanásťvalcový motor je vďaka usporiadaniu valcov do W veľmi krátky a ľahký. Z objemu 6,3 litra poskytuje výkon 368 kW (500 k). Spotreba paliva 11,7 litra na 100 kilometrov (emisie CO2 270 gramov na kilometer) predstavuje najlepšiu hodnotu vo svojej triede. Aj tento motor je vybavený systémom Audi cylinder on demand, ktorý bol preň špeciálne vyvinutý. Pri malom zaťažení systém COD vypne zapaľovanie a vstrekovanie paliva v šiestich valcoch. Vynikajúci akustický komfort zabezpečuje aktívny systém kompenzácie hluku Active Noise Cancellation (ANC).
S výkonom 382 kW (520 k) predstavuje model S8 najväčšiu športovú limuzínu Audi – jeho osemvalec 4.0 TFSI ho v kombinácii s pohonom všetkých kolies quattro dokáže zrýchliť z pokoja na 100 km/h za 4,2 sekundy. Na 100 kilometrov Audi S8 spotrebuje priemerne iba 10,1 litra benzínu (emisia CO2 235 gramov na kilometer); aj tu hrá systém COD dôležitú rolu. Active Noise Cancellation (ANC) – technológia, ktorú využívajú aj modely A8 4.0 TFSI quattro, A8 L W12 quattro a A8 hybrid – kompenzuje pri deaktivovaných valcoch rušivé hluky v interiéri cieleným antizvukom (zvuk rovnakej frekvencie a intenzity s opačnou amplitúdou), súčasne aktívne silentbloky motora tlmia vibrácie. Podvozok a rozličné detaily karosérie dokumentujú osobitné športové postavenie Audi S8.
Aj ako hybrid
Audi A8 hybrid dosahuje s benzínovým štvorvalcom 2.0 TFSI a elektromotorom systémový výkon 180 kW (245 k) a systémový maximálny krútiaci moment 480 Nm. Motory, pracujúce samostatne alebo súčasne podľa zvoleného režimu, poháňajú predné kolesá prostredníctvom modifikovanej 8-stupňovej automatickej prevodovky tiptronic. Lítiovo-iónová akumulátorová batéria pod podlahou batožinového priestoru umožňuje jazdu s rýdzo elektrickým pohonom do maximálnej rýchlosti 100 km/h na vzdialenosť približne 3 kilometre. Priemerne Audi A8 hybrid spotrebuje iba 6,3 litra benzínu na 100 kilometrov (emisia CO2 147 gramov na kilometer).