Autá vybavené upozornením na nebezpečenstvo nárazu a automatickým núdzovým brzdením majú výrazne nižšiu nehodovosť formou nárazu do zadnej časti vpredu idúceho vozidla.
Pri vozidlách vybavených týmito systémami sa počet kolízií znížil o 39 %. Počet havárií, pri ktorých došlo k zraneniam, poklesol o 42 %. Vyššie číslo vyplýva z toho, že ak núdzové brzdenie nedokáže nárazu zabrániť, vozidlo aspoň spomalí, takže následky samotnej nehody sú menej závažné.
Aj samotné upozornenie na nebezpečenstvo nárazu má svoj význam: tento bezpečnostný prvok znížil počet nehôd o 23 %. Číslo ilustruje rozdiel medzi reakciou techniky a človeka: vodič nedokáže zabrániť toľkým nehodám ako riadiaca jednotka auta, svoju úlohu hrá aj reakčná doba.
Štúdia amerického Národného úradu pre bezpečnosť cestnej dopravy brala do úvahy roky 2010 až 2014 a oficiálne dáta z 22 štátov únie, ktoré poskytla polícia. Len v roku 2013 mohlo podľa štúdie autonómne brzdenie zabrániť 700 000 nárazom a 300 000 zraneniam.