Test: Hyundai H350

0
0
0
s2smodern

Hyundai opäť udrel plnou silou. Prichádza do európskeho segmentu ľahkých úžitkových áut a rovno boduje. Majú sa ho tradiční silní hráči začať báť? Mali by.

Moderný dizajn, slušné jazdné vlastnosti a veľmi solídna technika sú zbrane, ktorými má úžitková novinka značky veľkú šancu zaujať. Týždňový test ukázal, že má veru čo ponúknuť.

Európsky vkus
Zabudnite na rozvlnené ázijské krivky či pochybnú kvalitu, model H350 predvádza moderne strihnutý kabát nápadne pripomínajúci konkurenčný VW Crafter. Treba však uznať, že mu to sluší a napriek povedomým tvarom nepôsobí ako lacná kópia. Rovnako dobre sa však dizajnérom zadarilo aj v kabíne auta. Všetko je tu príjemne po ruke, nikde nič nevŕzga a čo je najdôležitejšie, pracovné veci si tu má vodič kde odložiť. Potešia aj proporcie kabíny, v ramenách a pri hlave je dokonca širšia ako tá v Crafteri. V dôsledku inak tvarovaných výplní dverí Hyundai stráca len v oblasti lakťov. Pod dvojsedadlom pasažierov (určeným pre výbavu Classic) je tradične ďalší veľký odkladací priestor.

Zadný nástupný schodík dostanete k vyššej výbave v cene. Vysoké čelné sklo by sa bez nástupného schodíka v prednom nárazníku nedalo umyť. Praktické. H350 sa vyrába v dvoch celkových dĺžkach, testovali sme tú dlhšiu (6197 mm).

Pod dohľadom elektroniky
Nové auto si žiada novú výbavu, H350 tak môžete vybaviť celou armádou asistenčných systémov typických skôr pre osobné autá. Okrem štandardne dodávanej manuálnej klimatizácie si tak za príplatky môžete dopriať systém sledujúci jazdu v jazdnom pruhu, cúvaciu kameru, senzory v prednom aj zadnom nárazníku, dažďový senzor, svetelný senzor, denné LED svietenie, či navigáciu s 8-palcovým dotykovým displejom.

Súčasťou príplatkového Driver Packu je aj vyhrievané a odpružené sedadlo vodiča s lakťovou a bedrovou opierkou. Kým podlaha nákladového priestoru je dlhá 3785 mm, nad kabínu napcháte predmet dlhý až 4225 mm. Stena za kabínou je tvarovaná tak, aby čo najmenej zasahovala do nákladového priestoru.

Dobrý aj na ceste
Báť sa nemusíte ani jeho jazdných vlastností. Na rozdiel od väčšiny konkurentov síce Hyundai prichádza so zadným náhonom, no slušne nastavený stabilizačný systém (vrátane protipreklzového) hnanú nápravu včas umravňujú a aj prázdne auto zostáva stabilné. Jeho motor 2.5 CRDi (110 kW/150 k) si rozumie aj s relatívne nízkymi otáčkami, pod hranicou 1500 ot/min však začína strácať ťah a s naloženým autom si pochopiteľne neporadí. Pri defenzívnej jazde bez nákladu si však veľký Hyundai neváha pýtať zaradenie najvyššieho prevodového stupňa (VI.) už niekde pri tempe 80 km/h, kedy sa motor prepadne na 1400 otáčok. Zaujímavé je, že omnoho vyšších otáčok sa nedožaduje ani po naložení. S nákladom ťažkým 800 kg zvláda aj v kopcoch jazdu hlboko pod 2000 otáčkami. Pri rýchlosti 90 km/h sa motor H350 prevaľuje na 1650 ot/min, pričom na dvojtisícovú hranicu sa dostane až pri rýchlosti 110 km/h (pri 130 m/h je to 2350 ot/min).

Fyziku neoklame
Celková výška 2690 mm aj šírka 2038 mm dávajú tušiť, že H350 pred sebou pri každej jazde tlačí poriadnu masu vzduchu. Ukazuje sa to najmä pri rýchlej diaľničnej jazde (130 km/h), kde si testované auto berie 12 l/100 km. Spomalenie na 110 km/h následne priemernú spotrebu znížilo takmer o tri litre. Najúspornejší je Hyundai pochopiteľne pri uvoľnenej medzimestskej jazde, testovací úsek z Banskej Bystrice do Revúcej totiž prešiel naložený na 3270 kg len za 7,8 l/100 km. Extrémne dynamická jazda v kopcovitom úseku simulujúca ponáhľajúceho sa kuriéra skončila účtom 11,6 l/100 km.

Motor 2.5 CRDi je k dispozícii v dvoch výkonových verziách, testovali sme slabšiu (110 kW/150 k). Nalievacie hrdlo pre kvapalinu do ostrekovačov je síce utopená dosť nízko v motorovom priestore, no nalieva sa do nej v podstate bezproblémovo. Na pneumatikách Michelin Agilis 235/65 R 16 je jazda tichá aj na hrubozrnnejších asfaltoch.

Technické údaje - Hyundai H350

Rozmery - Hyundai H350

ABM LogoCMYK

FLEET firemné automobily: online magazín pre stratégie riadenia firemných flotíl

Používaním stránok prevádzkovateľa AUTO BUSINESS MEDIA s.r.o. súhlasíte s používaním cookies, pomocou ktorých vylepšujeme naše služby.