Predstavenie: Peugeot 508

0
0
0
s2smodern

V súčasnosti vlajková loď značky Peugeot, model 508, patrí k autám, pri konštrukcii ktorých sa na materiáloch nešetrilo a aj vďaka tomu sa napriek vyššiemu veku mohla smelo porovnávať s mladšou konkurenciu. Čas však zastaviť nevie a tak prišiel moment, kedy sa na jej miesto postaví zbrusu nová generácia.

Po necelých ôsmich rokoch sa tak svetu predstavil nový Peugeot 508. Nová generácia je úplne novým vozidlom, využívajúcim platformu EMP2, čo v porovnaní s predchodcom zaručilo zníženie hmotnosti až o 70 kg.  A keď píšem, že nový, tak toto slovo treba brať mimoriadne vážne. Okrem zásadnej zmeny dizajnu sa tu totiž bavíme aj o vozidle s úplne iným typom karosérie. Nová „päťstoosmička“ už totiž nie je klasickým štvordverovým  sedanom, ale je to päťdveroví liftback.

Celkovo sa nový model 508 bude môcť pochváliť veľkým množstvom komfortnej a bezpečnostnej výbavy. Z tej komfortnej spomeňme vynikajúci masážny systém na predných sedadlách (predstavený v modeli 3008). Novinka dá zabudnúť na jeden z hlavných nedostatkov predchodcu – počet odkladacích priestorov.

Pohon vozidla zatiaľ zabezpečujú osvedčené benzínové 1,6-litrové agregáty s maximálnymi výkonmi 133 kW (180 k) a 169 kW (225 k), v prípade naftových jednotiek je to nový agregát so zdvihovým objemom 1,5 litra (96 kW/130 k) a starý známy dvojliter s maximálnymi výkonmi 120 kW (160 k) a 130 kW (180 k).

Ak nepočítame model 309, ktorý mal byť aj tak pôvodne predávaný ako Talbot, tak je to prvýkrát v dejinách značky, čo ponúkne variant karosérie typu liftback (vyklápateľné piate dvere batožinového priestoru). Peugeot 508 ako prvé auto svojej triedy ponúkne aj systém nočného videnia. Zaujímavým dizajnérskym prvkom je aj použitie dverí s bezrámovou konštrukciou okien, čo Peugeot naposledy použil pri modeli 407 Coupé.
Päťstoosmička si ponechá nezávislé viacprvkové zavesenie. Po rokoch sa Peugeot opäť vráti k aktívnym tlmičom (naposledy v modeli 607). Pre všetky agregáty je vyhradená nová plnohodnotná automatická osemstupňová prevodovka. Motor 1.5 BlueHDi sa bude dať kombinovať aj so šesťstupňovým manuálom. V budúcom roku sa navyše očakáva príchod plug-in hybridnej verzie. Zadné partie novinky nabrali oproti predchodcovi jednoznačne na dynamike.
Aj keď nová generácia má iný dizajnový rukopis, už tu nie sú skokové zmeny (a nie vždy k lepšiemu), ako boli medzi modelmi 406 a 407, či  508 prvej generácie. Palubná doska dostala radikálne iný dizajn aj ergonómiu, ktorá by mala byť vďaka postupnému cizelovaniu konceptu i-Cocpit bezproblémová. Nástupnícke modely sa môžu väčšinou pochváliť väčšími rozmermi. V prípade druhej generácie modelu 508 je to naopak. Podrástla jedine na šírku a zväčšil sa rozchod kolies.

 

ABM LogoCMYK

FLEET firemné automobily: online magazín pre stratégie riadenia firemných flotíl