Najdôležitejší model značky Kia pre Európu, Ceed, prichádza v svojej už tretej generačnej podobe. A Kia popri verzii hatchback zároveň predstavila variant kombi.
Bez apostrofu, ale väčší. Okrem iných zmien, ktoré si zhrnieme v nasledujúcich riadkoch, sa totiž mení aj písaná podoba označenia tohto modelu. Tou zmenou je, že vypadne čudne pôsobiaci postrof. Pribudli však milimetre priestoru pre posádku. Zlepšila sa hodnota šírky v oblasti ramien, a to vďaka zväčšeniu celkovej šírky vozidla o 20 mm (1800 mm), priestor pred kolenami a nad hlavou zadných cestujúcich narástol vďaka novej pozícii zadných sedadiel. V hatchbackovej podobe si novinka zachovala dĺžku (4310 mm) aj rázvor (2560 mm) predchodcu, jej celková výška však klesla o 23 mm (1447 mm). Rast objemu, okrem priestoru pre posádku, zaznamenalaj batožinový priestor, ktorý má po novom základný objem 395 litrov (380 litrov pri predchodcovi). Model SW, ako Kia tradične označuje svoje kombíky, podrástol rozmerovo aj v rámci dĺžky. Tej pribudlo 90 mm (4600 mm celkovo). Predný previs bol pritom skrátený a rázvor si zachováva rovnakú dĺžku (2650 mm), takže všetky pridané milimetre smerovali za zadnú nápravu. Aj vďaka tomu sa Ceed SW môže pochváliť batožinovým priestorom so základným objemom 600 litrov, čo je jedna z najväčších hodnôt v triede.
Podvozok využíva novú podvozkovú platformu K2, boli vylepšené aj podvozkové časti z hľadiska pruženia a tlmenia. Zadná náprava si ponecháva nezávislé zavesenie kolies, popracovalo sa aj na odozve, ktorú má poskytovať riadenie vozidla. Pri ponuke komfortu určite nastane progres aj v novo spracovanom interiéri, kde bolo hlavným cieľom dosiahnuť čo najlepšiu ergonómiu, kvalitu spracovania a použitých materiálov. Z hľadiska ergonómie je dôležitý multifunkčný volant, ale aj napríklad dostatočne vysoko umiestnený dotykový displej. K prvkom, ktoré zlepšujú komfort, možno určite zarátať dvojzónovú klimatizáciu s prieduchmi aj pre zadných pasažierov, vyhrievané a ventilované predné sedadlá, vyhrievanie volantu. Novinkou je aj vyhrievané čelné sklo s takmer neviditeľnými prúžkami vyhrievania. V prípade verzie kombi sú ako príjemný komfortný prvok k dispozícii aj automaticky sa otvárajúce (bez kopania, či mávania nohami) dvere batožinového priestoru. Samozrejmosťou je aj množstvo bezpečnostných systémov, patria medzi ne stráženie jazdného pruhu a bezpečnostnej vzdialenosti, ako aj systém ochrany pred čelnou zrážkou. Vozidlo tiež môže byť vybavené aktívnym tempomatom s funkciou úplného zastavenia a pohnutia sa.
Spolu s prísnejšou emisnou normou Euro 6d (platná od septembra 2018) prichádzajú aj mierne modifikované benzínové agregáty, jeden naftový agregát je výrazne inovovaný. Základnou pohonnou jednotkou je benzínový atmosférický štvorvalec 1.4 MPi s maximálnym výkonom 74 kW (100 k) a krútiacim momentom 134 Nm. Druhým v ponuke je prepĺňaný trojvalec 1.0 T-GDI (88 kW/120 k, 172 Nm), vrcholom benzínovej ponuky je prepĺňaný štvorvalec 1.4 T-GDI (103 kW/140 k, 242 Nm). Naftová ponuka bude mať zdvihové objemy 1,6 litra, pričom novému agregátu už bude pri čistení NOx pomáhať katalyzátor SRC a močovina AdBlue. Tento agregát sa bude dodávať v dvoch výkonových variantoch (85 kW/115 k, 280 Nm a 100 kW/136 k, 280 Nm).