Modelom Focus automobilka Ford koncom 90-tych rokov opäť naplno nabrala vzduch do pľúc a začala nanovo prepisovať históriu nižšej strednej triedy. Dnes k zákazníkom mieri tretia generácia bestselleru. Fordu za posledných 30 rokov revolúcie vyšli. Sierru úspešne nahradil Mondeo, Escort vystriedal Focus. Posledne menovaný typ si po príchode na trh užil mediálnej slávy ako etalón triedy pokiaľ ide o podvozok a zážitok z jazdy. Časy sa menia, čo ponúka nový Focus klientom dnes?
Razantnými zmenami prešiel exteriér i interiér. Dizajn palubnej dosky sa opäť vracia k odvážnym tvarom, ako tomu bolo pri prvej generácii Focusu. Stredová konzola je síce posiata tlačidlami, zorientujete sa v nich však veľmi rýchlo, základná obsluha automobilu je jednoduchá a prehľadná. Pomáha tomu aj multifunkčný volant, ktorý ideálne padne do ruky. Priestorové pomery zodpovedajú triede, Ford sa drží zlatej strednej cesty a vyhýba sa extrémom na jednej aj druhej strane. Znamená to, že vpredu je miesta pre každého dostatok, na zadných sedadlách prídu do kontaktu so strechou iba naozajstní dlháni. Skok oproti predchádzajúcej generácii zaznamenala kvalita použitých materiálov aj ich spracovanie. Vonkajšie tvary Fordu stavajú na dynamike a robustnosti, originálny je napríklad tvar zadných svetiel, ktoré už nie sú na stĺpikoch karosérie ako doteraz.
KOMFORT
Nový Focus značka koncipovala ako globálny model s cieľom uspieť na celom svete. Nabila ho preto technológiami, úspornými motormi a všetky komponenty sa snažila zosúladiť tak, aby zákazníkovi ponúkali čo najväčší užívateľský komfort. My sme testovali verziu s dieselový motorom 1,6 TDCi, ktorá ponúka maximálny výkon 85 kW (115 k) a najvyšší krútiaci moment 270 Nm. Agregát je slušne odhlučnený a v meste sa môžete spoľahnúť na stopercentne fungujúci štart stop systém. Po zastavení na križovatke sa motor vypne, aby naskočil automaticky so stlačením spojky, takže kým zaradíte a pridáte plyn, vyrážate plynulo dopredu bez akýchkoľvek problémov. Šesťstupňová prevodovka radí hladko, na diaľnici pri obligátnych 130 km/h drží príjemne nízkych 2400 otáčok, pričom spotreba osciluje okolo šiestich litrov paliva na 100 km. Podvozok sa Fordu opäť podaril, hlavne pruženie a komfort jazdy sú na vynikajúcej úrovni. Rozbité okresné cesty v okolí Bratislavy mu nerobia najmenší problém, a dokonca ide o jeden z mála automobilov, od ktorého sa nedočkáte tupých úderov a vytriasania duše ani na retardéroch, ktorými je v hojnej miere posiate hlavné mesto. Pritom ani náhodou nemôžeme povedať, že by Focus na ceste plával, smerová stabilita je tradične výborná, bočné náklony minimálne, riadenie presné a limity auta predvídateľné. Dostávate tak dva v jednom, v meste Ford zastane úlohu mrštného a šikovného približovadla, zároveň ponúka istotu a pohodlie na dlhších cestách. Zvolená motorizácia prirodzene zvádza k pokojnej jazde, za ktorú sa odvďačí spotrebou okolo piatich litrov nafty na 100 km, a to v meste aj mimo neho. Možno vás napriamo absolútne neohúri žiadna z vlastností Focusu, ale funguje ako celok. Cítite sa v ňom príjemne už po niekoľkých kilometroch, s ubiehajúcim časom sa vám auto dostáva pod kožu viac a viac a stáva sa príjemným spoločníkom.
Technické informácie a prevádzkové náklady - na stiahnutie vo formáte pdf.
Foto: