Test: VW Passat 2.0 TDI

0
0
0
s2smodern

Volkswagen Passat 2.0 TDISymbol manažérskej limuzíny, Volkswagen Passat, prichádza na slovenský trh vo svojej siedmej generácii. Stavia na istotu, zmeny prednej a zadnej časti mu dodávajú vážnosť a robustnosť. Ľahko si zvyknete. Výrobca z Wolfsburgu sa drží osvedčeného receptu, nemení to, čo funguje. Podobne ako pri Golfe aj pri Passate namiesto revolúcie zvolil evolúciu a ďalej vylepšuje vylepšené, a to pokiaľ ide o exteriér i interiér. My sme týždeň jazdili s modelom 2.0 TDI DSG BlueMotion.

Na druhý pohľad

Na fotkách možno nevidieť výraznejšie zmeny, o to viac si ich uvedomíte naživo. Vpredu pribudli nové svetlomety a hmlovky zasadené v ostrých bočných hranách karosérie, nová maska chladiča s chrómovými lamelami a na prednej kapote sa po stranách vynímajú výrazné prelisy. Celá predná časť auta tým získala na mohutnosti. Iným spôsobom sú lomené aj spätné zrkadlá, napriek novému, akoby plochšiemu tvaru, poskytujú svojou veľkosťou dostatok informácií o dianí za vozidlom. Zadnej časti dominujú nové svetlá pripomínajúce tie vo väčšom Phaetone. Zmenil sa i tvar zadnej kapoty, veko kufra je zalomené opačným smerom ako v predchádzajúcej generácii. Ak pochybujete, postavte novinku na parkovisku vedľa predchodcu a zrazu pri tínedžerovi stojí dospelý chlap.

Pohodlné ovládanie

Interiér dýcha chladným luxusom, ktorý VW označuje za elegantne zdržanlivý. Nemusí chytiť za srdce, ale o to viac si neho zvyknete. Spodok a vrch palubnej dosky tvoria mäkčené plasty, stredom sa tiahne lišta v chrómovom prevedení. Usporiadanie základných ovládacích prvkov je prehľadné, ovládanie jednoduché. Napomáha tomu aj čeština v menu palubného počítača.

Prehľadný je aj jeho displej medzi otáčkomerom a tachometrom, v menu sa posúvate intuitívne tlačidlami na volante. Dotykový displej na stredovej konzole môžete takisto ovládať pre jeho jednoduchosť aj poslepiačky. Rýchlo si zvyknete aj na parkovacie senzory, okrem zvukového signálu sa prekážka zobrazuje aj na displeji. Priestorová ponuka je nespochybniteľná, cestujúci vpredu aj vzadu sa nemajú na čo sťažovať.

Cesta ako plavba

My sme jazdili so šesťstupňovou prevodovkou DSG, ktorá si zaslúži absolutórium za spôsob radenia. V meste pri ľahkom stláčaní plynového pedálu udržuje 1200 až 1400 otáčok, pri razantnejšom zošliapnutí plynu okamžite podraďuje do troch, s plynom v podlahe dokonca rovno pred štyri tisíc otáčok. Ak auto potrebuje rozbehnúť pri predbiehaní alebo na diaľnici, DSG podrží zaradené stupne a auto citeľne zrýchľuje. Spotreba je excelentná, na diaľnici pri 130 km/ osciluje okolo 5 l, pri 90 km/h okolo 3,5 l. Celkovo sme jazdili za 5,5 l. Zvukový filter v čelnom skle odvádza svoju prácu vynikajúco, vo vyšších rýchlostiach sa zvuk vôbec nepodobá nafte. Jazdné vlastnosti charakterizuje istota za každých podmienok. Passat dospel.

Technické údaje a prevádzkové náklady

Zadnej časti dominujú nové svetlá a inak zalomená kapota. Interiér dýcha chladným luxusom. Vpredu pribudli nové svetlomety a hmlovky. Iným spôsobom sú lomené aj spätné zrkadlá.

 

ABM LogoCMYK

FLEET firemné automobily: online magazín pre stratégie riadenia firemných flotíl

Používaním stránok prevádzkovateľa AUTO BUSINESS MEDIA s.r.o. súhlasíte s používaním cookies, pomocou ktorých vylepšujeme naše služby.