Treťou generáciou Zafiry sa Opel chce vrátiť na čelné pozície v triede kompaktných vanov, kde výrazne zabodoval prvým modelom, ktorý uviedol na trh v roku 1999. Novinku, ako je už v poslednej dobe u automobiliek zvykom, prešpikoval modernými technológiami, bokom nezostalo precízne dizajnové stvárnenie a vylepšenie flexibility.
Dizajn auta sa aerodynamickým tvarom karosérie inšpriroval rýchlovlakmi. Originálnu prednú časť definuje výrazná grafika dvojitých „bumerangov" prebiehajúcich od predných reflektorov po reflektory do hmly. Výhľad vodiča sa oproti predchádzajúcemu modelu zlepšil vďaka tenším predným stĺpikom karosérie, väčším bočným oknám a vonkajším spätným zrkadlám namontovaným na dverách. Interiér rozvrhnutím a stvárnením ovládacích prvkov pripomína vlajovú loď značky Insigniu. Svetlú a vzdušnú atmosféru kabíny Toureru môže na želanie umocniť panoramatické predné okno plynulo prechádzajúce do veľkoplošného strešného okna, siahajúceho až po zadnú časť vozidla.
Oproti predchádzajúcej generácii sa rozchod i rázvor zväčšili, rázvor po novom dosahuje 2760 mm (+ 57 mm), rozchod vpredu 1584 mm (+ 96 mm) a rozchod vzadu 1588 mm (+ 78 mm).
Flexibilita
Inžinieri Oplu vylepšili inteligentnú koncepciu sedadiel Flex7. Kým dve sedadlá v treťom rade sa dajú naďalej sklopiť do podlahy batožinového priestoru, sedadlá v druhom rade kompletne rekonštruovali. Netvorí ich už spoločná lavica ale tri individuálne sedadlá, ktoré sa dajú sklápať a tým vytvoriť úplne rovnú podlahu, pričom sa dajú nezávisle pozdĺžne posúvať o 210 mm.
Sedadlá v druhom rade môžu byť na želanie vybavené systémom Lounge Seating. Operadlo prostredného sedadla v druhom rade sa dá sklopiť a otočiť, čím sa vytvorí komfortná stredová lakťová opierka. Vonkajšie sedadlá sa v takomto prípade dajú pozdĺžne posúvať až o 280 mm – čo je o 70 mm viac oproti štandardnej verzii a o 80 mm viac oproti aktuálnemu modelu Zafira druhej generácie. Navyše sa každé vonkajšie sedadlo dá posunúť o 50 mm smerom do stredu kabíny.
Batožinový priestor Toureru poskytuje pri päťsedadlovej konfigurácii objem 710 litrov (o 65 litrov viac ako aktuálna Zafira), a maximálne 1860 litrov (+ 40 litrov), keď sú sedadlá v druhom i treťom rade sklopené. V kabíne nájdete vyše 30 odkladacích priestorov, vrátane multifunkčnej konzoly FlexConsole. Stredová lakťová opierka obsahuje odkladaciu schránku a držiaky na nápoje, ktoré sa dajú posúvať na dvojitej hliníkovej koľajničke do želanej polohy, čím sa môže využívať veľkorysý odkladací priestor medzi prednými sedadlami.
Premiéru absolvuje i druhá generácia exkluzívneho integrovaného nosiča na bicykle Opel FlexFix. Na nosiči sa teraz dajú prepravovať až štyri bicykle, upevnené pomocou špeciálneho adaptéra. Nosič sa navyše dá sklopiť do šikmého uhla, čo umožňuje prístup do batožinového priestoru bez nutnosti demontáže bicyklov.
Mechanika
Zafira Tourer má prednú nápravu z modelu Insignia s izolovaným pomocným rámom a tlmičovými vzperami McPherson. Konštrukcia zadnej nápravy rovnako ako v modelovom rade Astra kombinuje vlečené ramená spojené torzne pružnou priečkou s Wattovým priamovodom. Komfort jazdy a bezpečnosť zvyšuje príplatkový adaptívny podvozok FlexRide.
Motorizácie v úvode odštartujú dve výkonové verzie benzínového agregátu 1,4 Turbo s maximálnymi výkonmi 88 (120 k) a 103 kW (140 k) a dieselový dvojliter naladený na 81 kW (110 k), 96 kW (130 k) a 121 kW (165 k). Krátko po štarte do predaja pribudne i úsporný model ecoFLEX poháňaný turbodieslom 2.0 CDTI s výkonom 96 kW (130 k) a hodnotou emisií CO2 119 g/km. Očakáva sa i verzia Tourer 1.6 CNG Turbo ecoFLEX s výkonom 110 kW (150 k) ako i model na skvapalnený ropný plyn LPG.
Technológie
Asistenčnými systémami vodiča spolu s druhou generáciou kamerového systému Opel Eye a príplatkovým radarovým tempomatom chce automobilka výrazne zvýšiť bezpečnosť a komfort posádky.
Funkcia Following Distance Indication pomáha predchádzať kolíziám s vozidlom idúcim vpredu v tom istom jazdnom pruhu monitorovaním odstupu. Centrálny displej vizuálne informuje vodiča o odstupe od vozidla idúceho vpredu v sekundách. Ak sa auto dostane do kritickej vzdialenosti, kedy hrozí kolízia s vozidlom vpredu, varuje vodiča akustickým výstražným signálom a vizuálnou výstrahou. Vodič môže nastaviť citlivosť systému ovládacím tlačidlom na volante. Ak vodič nereaguje, Tourer sa začne automaticky pribrzďovať so spomalením do 0,3 g, aby sa znížili následky kolízie.
Radarový tempomat Adaptive Cruise Control po prvý raz k dispozícii v kompaktnom vane pomáha vodičovi udržiavať nastavenú rýchlosť pri zohľadnení odstupu od vozidla idúceho vpredu.
K dispozícii budú i adaptívne inteligentné reflektory ako aj systém Traffic Sign Recognition, ktorý identifikuje dopravné značky. Funkcia Side Blind Spot Alert varuje vodiča pred hroziacou kolíziou pri zmene jazdného pruhu a systém Advanced Park Assist zavedie vodiča bezpečne do vhodného parkovacieho miesta.
Opel popri novinke ponechá v predaji i predchádzajúcu generáciu Zafiry pod označením Classic. Na Slovensku predpokladá ročný predaj spolu 400 kusov oboch modelov. Akčný cenník začína na úrovni 18 490 eur a končí pri 26 490 eurách.